Tjena!
Mycket vackert pianospel! Dynamiskt och känsligt. Det låter även väldigt berättande. Tror att det skulle göra sig ännu bättre ihop med något visuellt. Gött jobbat!
Tack ska du ha!
Tack Leif, dina ord värmer! !
Visuellt, jag kan tänka mig någon slags dans i sådana fall, inte nödvändigtvis framför av människor dock.
Mmmm...härligt stycke det här! Det är ingen tvekan om att det är pianot som är huvudpersonen och de andra doar i bakgrunden... och visst ibland skulle jag kanske önska att tex flöjten fick komma fram lite mer, men så funderar jag samtidigt på om den skulle bli jobbig för öronen i de höga frekvenserna? Du har säkert själv testat lite olika varianter och kanske är det bäst så här! Tack för skön kvällslyssning!
Tack och bock, Plinka!

Du har uppfattat det hela helt korrekt, pianot är huvudpersonen och de andra instrumentet kommer in som någon slags "krydda". Piccoloflöjt tycker jag själv är ganska jobbigt i längden som soloinstrument, därav de förhållandevis korta delarna med den. När jag nu lyssnar på den, slås jag av tanken att detta stycke skulle kunna vara en del av säg tre, med något slags tema, kanske höst med dansande löv? Får se om jag hittar lite inspiration till att sy ihop påsen med två delar till.
Vilket härligt pianolir Jay skitbra. Jag antar att du kör en trumbas under inspelningen som du sedan raderar eller hur gör du?
Eko
Tackar å det bestämdaste Eko!

Jag kör vanligt klick oftast, i detta fall 8/8 i 135 bpm. Fick rätta upp en hel del ändå men jag är nöjd med resultatet. Saknar det motstånd/tröghet som en vägd klaviatur erbjuder men synten fick duga då jag inte har något annat fn.