Forum > Färdiga produktioner
Badlands and Iken - Will you follow me home
Emulator:
Tror jag nämnde att sången borde prataslite mer? :)
Virvelkaggen låter trist i mina öron, men skön lyssning generellt :)
IKEN:
tack,det kommer en ny mix utifrån Mahan's tips vad det lider... under dagen faktiskt...........
själva liret,sången, förblir ''as it was'' .... :)
ang. tråkig virvel, EZ:a är och förblir EZ:a
:lol:
Inte så jävla mycket att pilla med där...... Tyvärr. ;)
Rattlesnake:
Skön låt, men låter lite svag och utspridd i mixen. Tror den skulle vinna på att ha mindre stereobredd på trummorna och lite mera rum på lickgitarren så den inte låter så isolerat panorerad. Jag skulle vilja ha mer kompressor på sången så den kommer fram lite mera. Även basen kanske borde jämnas till lite. Synkar inte riktigt mot trummorna heller, tycker jag.
Den andra gitarren ligger på samma plats som orgeln i stereobilden, de kunde ha varit mera åtskilda för gitaren drunknar helt när orgeln kommer in.
Visst, det låter lite som Dire Straits första skiva om mixen, men jag tycker den skivan är riktigt trist i soundet. :ph34r:
Rent musikaliskt tycker jag att både trummor och bas gör ett fantastiskt jobb, och gitarren matar licks som känns helt rätt. :)
IKEN:
Wow!!
Tack för lyssning där.. :)
Ny mix är på ''G'' ,har dock ett liv att leva dessutom,mixen är klar ,men den gamla skall bort,och den nya upp...... ge mej någon timma till.... :lol:
Bas (Rickenbacker ) Hammond och trummor har jag lagt,dessutom drunknar inte kompguran,den skärs bort när hammonden kommer in.Resten+låtskriveri är Badlands jättejobb...... :) Allt beröm till honom!!!!! :wub:
badlands:
Tack alla för lla varma ord/uttryck om låten...
Blir nästan lite skrämd av all värme som komemr om min lilla låt.... :wub:
IKEN verkar dränka mig i eloger vilket jag tackar för...
Alla ska veta att utan IKENs envishet hade denna låt försvunnit ut i rymden....
Den har drygt 11 år i garderoben och IKEN lyfte fram iden så ge honom all den cred han förtjänar... :D
Jag har mera i min garderob och om bara IKEN orkar med ska vi nog få ut dom oxå.. :P
Återigen, ohyggligt mycket tack för det mottagande som mina alster gett på detta forum, verkligen kul och det ger blodad tand för nya tag...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida