Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Its ok (to feel alright)
freddy:
Jag är inte lika lyrisk över låten, tycker den är mest seg bara. Inte min portion mat detta kanske. Men fan vad läcker sången är, gillar uttrycket och karaktären i den.
Sen låter ju allt kanoners, som alltid. Man räknar inte med annat längre :)
Wernborg:
--- Citat från: Yllet skrivet 26.10.2008, 20:43:02 ---Lyssna och njut :)
--- Slut citat ---
Lyssna och njut??? Du är helt nöjd alltså? ;) Nja, inte den här gången. Gitarren irriterar mig bara med sitt Brrrriiiiing brrrrriiiiing brrriiiiiiing hela tiden.
Klockspel är nästan aldrig fel. Inte här heller.
Något i rytmen som stör mig också där du har smygdistat nånting lite skamset. Ta hela steget ut och industrialisera vetja. Nu somnade jag nästan.
Sången är cool.
2 plus - 2 minus. Oavgjort.
Yllet:
Markus Broberg Segt är bra :)
Emulator Precis. Sluta smickra mig.
Fidden Det där med att plocka bort trummorna i början kanske kan vara nåt. Jo det är ganska mycket attack i pianot, men det är som du säger, det behövs för kontrasten och dynamiken.
johan s :wub:
freddy Nä såklart, man kan ju inte gilla allt. Själv gillar jag ju myslåtar :) Sången spelades in på första eller andra tagningen, den föll sig naturligt.
Wernborg Jepp jag är helnöjd. Ok, här kommer försvarstalet, för vad det nu är värt: Det smygdistade är ju en överstyrd virvel, ville ha nåt som ligger i bakgrunden och bryter av mot det annars rena ljudet, tycker det funkar bra? Möjligen skulle man kunna skita ner den ännu mer, ska testa o köra den genom nån tubeamp också, för att runda av topparna
Gitarrljudet är väl kanon? :) Vad menar du med att det låter brrrring?! Jag älskar det knarriga burkiga ljudet, men det är ju smaksak, för mig känns det äkta. Det blir lixom trä... Sen är ju smaken som baken, tyckte detta ljudet passade till låten, men kanske att man skulle kunna runda av diskanten lite.
Att låten är långsam är ju medvetet, måste ju ha nåt som bryter av (på kommande skivan) också.
4-0 till mig ;)
Skämt och sido, det är bra att du är kritisk, då får man tänka till lite hur man egentligen tänkte när man mixade.
/Jon
Emulator:
joråsåatte :rolleyes:
Wernborg:
--- Citat från: Yllet skrivet 27.10.2008, 00:14:44 ---Gitarrljudet är väl kanon? :) Vad menar du med att det låter brrrring?! Jag älskar det knarriga burkiga ljudet, men det är ju smaksak, för mig känns det äkta. Det blir lixom trä... Sen är ju smaken som baken, tyckte detta ljudet passade till låten, men kanske att man skulle kunna runda av diskanten lite.
--- Slut citat ---
Jag tycker också ljudet är bra. Jag gillade inte arret bara. Tyckte det var för mycket formulär 1A på något sätt.
Ser fram emot ackegitarrskolan i din serie.....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida