Forum > Färdiga produktioner
Kontrapunkt - Time is out of season
Leif:
Hallå alla!
Wernborg: Kul att du tycker att det låter fint! Basen kan nog ge lite mer till låten sen.
MacTS: Det värmer verkligen att höra! Skitkul att det du gillar den!
MaxB: Bra att det låter intressant och att du gillar det! Ja, capo kan ge lite annan klang och atmosfär i en låt. :) Kör hårt! Ser fram emot att få höra vad du kommer fram till sen!
Freddy: Ja, det går ju inte att fastna för allt. Musik är ju som sagt subjektivt och bra är väl det. :)
Ja, jag fattar vad du menar...hörde det faktiskt själv nu när du nämnde det. Kan till och med ha förträngt det tidigare. Det låter som sagt lite "wäääää" på verserna när jag ligger ut på sista textraderna. Även outrot har en del såna ställen...Känns lite störigt såhär i efterhand, men jag tror att jag kommer att lämna den såhär nu, iaf för tillfället. Ska dock ha det i åtanke till nästa låt! Kul att du gillar andra delar i det vi gjort här och att sången låter bra för övrigt! Tack för din åsikt och iakttagelse!
Tack alla för feedback! Gött att höra! :)
LisaS:
Jag har lyssnat på den här låten många många gånger, i olika versioner (jag har förmånen att få höra deras alster innan de lägger upp dem här, men denna sista versionen hade jag inte hört innan).
Jag tycker att låten är riktigt riktig bra nu, finner inget att klaga på (jag har ändå synat den väldigt noggrant, fast med öronen). Ska bli kul att höra den när basen kommer på plats sen. Annars tycker jag att allt sitter perfekt. Stämmorna fungerar jättefint.
Emulator:
Detta tyckte jag va jättebra! snyggt arr, bra sång ! no nits what so ever :)
Light Head:
Fasen,, måste kommentera innan Emu, räcker ju inte med att säga att jag håller med honom hela jäkla tiden...
Klart och tydligt, men något basfattigt, det känns som om det inte finns så mycket dynamik,, djup i inspelningen. Jag skulle önskat att det fladdrade till lite kring byxbenen, och inte bara låter "PC"-högtalare hela tiden ("pc-högtalare" fick symbolisera brist på dynamik och tryck)
Lite REM-vibbs, låten sätter sig inte som klister dock.
Bra jobbat och jag ser fram emot basen!
oceanmusic:
Gillar! :) Jag håller tummarna för att det blir en akustisk basgitarr! ;)
Kalasbra, helt enkelt! :)
Jag tyckte att de första tonerna lät bekant och de påminner i stämningen om en låt med Vladiswar Nadishana, http://www.myspace.com/nadishana. Kolla in Searching the tree.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida