Kontrollrummet

Clemens-Meahcci

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
wow :)

Riktigt snyggt tycker jag, låter som något som kunde spelas i radio. Kanske aninges för slätt för min smak, men absolut proffisgt gjort!

Reverbet låter lite trist tycker jag. Testa att lägg et reverb med ganska uppskruvad decay, och skär allt över någon kilohertz eller så, parallellt med det vanliga, som du drar ner lite. Effekten blir då att det blir mycket whooohh utan att man hör de där "ringarna" som man ofta stör sig på.

tror ja ;)


Bra som attans :)

Tjena Emu!
Ja..lite mycket mainstream tror jag..reverbet låter illa som f-n hör jag nu..tack för förslag!..skall testa lite..Fick sångfiler som inte var de bästa och har skruvat på eq galet mycket.. kul att den faller lite i smaken i alla fall... :)
Tack!



Att något låter mainstream är ju positivt i vissa bemärkelser, tex at det låter proffsigt :D
Sorry för sent svar! Var på en liten minisemester till Tallin med tillhörande "husband"   ( eller båtband ) var man inte sjösjuk innan så blev man det efter "La Bamba" , där kan man tala om mainstream, i negativ bemärkelse! :D /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Denna hade jag missat! Jävlar vad ball. Snyggt jobbat C!

Gillar tösens röst med, vilken fin ton hon har! Underbart.

Det låter välbalanserat och bra. Inget att klaga på. Folka på!

Tjena Freddy!

Ja..gillar oxå rösten..men verkar kört att få tag på "tösen"....Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja TUR att tråden fick liv igen för den här låten hade gått mig förbi!
Vad ska jag säga... så otroligt skön låt!! Snyggt gjort och vilken röst alltså.. underbart fin!

Hur bra som helst var det här, tokgillade låten direkt från introt!!! Föll direkt  :wub:


/Åsa



Hej Åsa!

Vad skoj att du gillar!..skall kolla in lite "Slipover" låtar nu....Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lyssnar igen. Jösses vilket tryck det är i denna! Super!

Kul att det är lite tryck!  :) försöker verkligen få till just det! Tack / C