Forum > Demolåtar
Spinach Beach - Vinternatt
freddy:
--- Citat från: flabb skrivet 17.11.2008, 00:27:05 ---
--- Citat från: flabb skrivet 15.11.2008, 21:22:43 ---Hej, har lagt till länk till ny version i huvudet, lagt på slajdgura (ett tafatt försök få den lite mindre dansbandig),
gjort om kompguror, mixat om lite.
Samma sång dock ;)
Hur låter mixen?
--- Slut citat ---
Ingen som behagar kommentera mixen? <_<
--- Slut citat ---
JODÅ! :D Det är så himla mycket jullåtar så det är svårt att hålla sig uppdaterad och hänga med i julsvänget.
Jag tycker det låter bra som helhet. Jag gillar gitarrljudet du har fått till här, rätta crunchen. Trevligt med slide med. Något digitalknäpp i introt, men det försvinner nog vid nästa bounce.
Tamburinen/bjällran i slutet tyckte jag kändes onödig, jag skulle ha skippat den helt där.
Kören på refrängen tycker jag tillförde mys, den gillas. Du kanske ska skriva Åsas fullständiga namn i trådhuvudet? Som du gjort på er andra. Lägg till ett litet "Wetter" där så.. :D
Åter till mixen..
Blåset låter lite 80-tals-synt på refrängen, det är iofs charmigt. Beror lite på vad du söker. Men det lurar nog ingen :lol:
Det är något "plingljud" på refrängen som jag inte riktigt är vän med heller, det är så lågt så jag inte hör vad det är för instrument. Men det kommer efter varje versrad i refrängen. Tycker det stör. Tänker lite på när Mario plockar guldpengar i tvspelet.
Sen upplever jag att vissa baskaggar sticker ut väldigt mycket jämfört med andra. Har du kollat över anslaget där kanske? Jag tycker nog att den kan vara rätt mjuk i denna låt och inte "STAMP". Det verkar variera en hel del.
Det är bara smågrejer jag har och komma med, helt enkelt för att jag tycker det mesta har sin plats och för att det låter helt okej i mina öron.
Kul låt, bra jobbat. :)
flabb:
Tackar freddy! Mycket "matnyttig" kritik, skall kolla in om något hinner fixas ikväll innan jag lägger upp låten för mastring :)
freddy:
--- Citat från: flabb skrivet 17.11.2008, 14:05:53 ---Tackar freddy! Mycket "matnyttig" kritik, skall kolla in om något hinner fixas ikväll innan jag lägger upp låten för mastring :)
--- Slut citat ---
Deadlinen var för att ladda upp här på KR, alltså det har du redan gjort. Om du behöver morgondagen för att styra upp mixen lite till så är det helt okej. Ladda upp den sen när du är nöjd. Men gärna så fort du kan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida