Forum > Demolåtar

JT - juleglogg

<< < (2/3) > >>

flabb:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 26.10.2008, 15:28:27 ---Tackar för lyssning och tips!  :)

Nu finns det ny version här. Den har barntestats på en 8,11 och 12-åring. Försökte med frågan, "vilken stämning får ni av låten?" men ingen svarade det önskade jul. ^_^  De tyckte i och för sig att de blev glada av den, vilket är helt ok då julen borde vara en glad tid.  :)

--- Slut citat ---

Haha, klockspel! Jag tyckte det blev bättre :) Fast kanske lite väl mycket kyrkklockor på slutet ;)

Lyxigt att ha en barntestpanel :)

Marruschkka:
På väg till julottan en tidig Juldagsmorgon, släden knarrar i snön..lite av den känsla jag får av detta stycke, det är väl klockorna där ;)
När barnen vill ha jul och klappar  är det tidig Julaftons morgon..så det funkar ju i flera dar :D

Skön julstämning :D

/Marr

oceanmusic:

--- Citat från: flabb skrivet 26.10.2008, 16:02:26 ---
--- Citat från: oceanmusic skrivet 26.10.2008, 15:28:27 ---Tackar för lyssning och tips!  :)

Nu finns det ny version här. Den har barntestats på en 8,11 och 12-åring. Försökte med frågan, "vilken stämning får ni av låten?" men ingen svarade det önskade jul. ^_^  De tyckte i och för sig att de blev glada av den, vilket är helt ok då julen borde vara en glad tid.  :)

--- Slut citat ---

Haha, klockspel! Jag tyckte det blev bättre :) Fast kanske lite väl mycket kyrkklockor på slutet ;)

Lyxigt att ha en barntestpanel :)

--- Slut citat ---

Hehe, tackar! :) Det tog lång tid att tömma kyrkan... ;)

Barnen är nästan *ckligt ärliga, det är både bra och påfrestande för självförtroendet. ;)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.10.2008, 19:37:33 ---På väg till julottan en tidig Juldagsmorgon, släden knarrar i snön..lite av den känsla jag får av detta stycke, det är väl klockorna där ;)
När barnen vill ha jul och klappar  är det tidig Julaftons morgon..så det funkar ju i flera dar :D

Skön julstämning :D

/Marr

--- Slut citat ---

Tack Marr! :) Släden var med, jepp. En gammal grej som jag gjorde till en kompis. Tyckte den passade alldeles förträffligt till denna.  B)

Dividend:
Kul låt. Lite salig stämning i början så som det väl skall vara  :P

Sakralt, men nästan lite begravningsstämning med klockorna.

Kanske lite onödigt negativ här, men kan du inte spela dem i en annan ljusare tonart eller nåt? :D

Annars helt ok "jingel"! Juligt så det slår vilken tv-reklam som helst :)

oceanmusic:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.10.2008, 13:14:39 ---Kul låt. Lite salig stämning i början så som det väl skall vara  :P

Sakralt, men nästan lite begravningsstämning med klockorna.

Kanske lite onödigt negativ här, men kan du inte spela dem i en annan ljusare tonart eller nåt? :D

Annars helt ok "jingel"! Juligt så det slår vilken tv-reklam som helst :)

--- Slut citat ---

Tack Divi! :) Jag hörde det med klockorna idag, dvs lite begravningsaktigt... Jag spelar inte alls utan det är en sampling (som alla andra kyrkklockor på denna) från www.ljudo.com. Ska se om jag kan pitcha upp dem eller byta ut dem mot något mindre ödsligt.

Kul att du diggade! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion