Forum > Demolåtar

JT - juleglogg

<< < (3/3)

MaxB:
Jag har lyssnat på julglogg-15.mp3.

Gillar början med kyrkklockor och allt spel med flöjtljud fram till 1.09.

Sen gillar jag inte melodisökningen på tampur eller vad det är för instrument som spelar melodin. Jag vill att det ska vara en melodi som är lätt att känna igen och som tryggt kommer hem till grundtonen då den förväntas göra det.

Efter det (efter 2.49 kanske) gillar jag stämningen med barnens röster och kyrkklockor. Kyrkklockorna borde få avrunda låten och få tonas ner i frid - utan att andra ljud ska tränga sig på! Då är det jul!

Over and out!

oceanmusic:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2008, 11:55:20 ---Jag har lyssnat på julglogg-15.mp3.

Gillar början med kyrkklockor och allt spel med flöjtljud fram till 1.09.

Sen gillar jag inte melodisökningen på tampur eller vad det är för instrument som spelar melodin. Jag vill att det ska vara en melodi som är lätt att känna igen och som tryggt kommer hem till grundtonen då den förväntas göra det.

Efter det (efter 2.49 kanske) gillar jag stämningen med barnens röster och kyrkklockor. Kyrkklockorna borde få avrunda låten och få tonas ner i frid - utan att andra ljud ska tränga sig på! Då är det jul!

Over and out!

--- Slut citat ---

Under and in! Tack Max för lyssning och tips!  :)

Nu finns det en ny version i första inlägget, med körsång i början och annat fix.

MaxB:
Skön intro, eventuellt ska kören som nu tillkommit ha mera reverb (befinna sig inne i kyrkan). Vi som lyssnar är från början utanför kyrkan och hör klockorna innan vi hör kören inne ikyrkan. Kameran sveper in i kyrkan och vi hör hela kören. Scenväxling: Snön som faller utanför kyrkan och tillbaka till organisten på orgelläktaren. Mycket jul glocken-spiel.
Jag vill fortfarande att melodin ska vara enklare och förutsägbar och komma hemma som man kan förvänta sig.

Jag skulle stryka partiet 129-145 sekunder. Från 170 sekunder flöjt (hmmm stämningsfyllt) och med julklappar kameran - kameran har flyttat hem till familjens trygga vrå. Jag hoppas du vill avsluta stycket med enbart kyrkklockor utan det andra ljudet. Då har man kommit hem igen!

Skön jul!

oceanmusic:
Tack Max för lyssning och värdefulla tips.  :)

Dock tänker jag låta den vara som den är. Till skillnad från dig, gillar jag den senare delen, den rundar av det hela. Melodin tycker jag är tillräckligt enkel som den är också.

Så låten åker in i arkivet nu.  :)

MaxB:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 29.10.2008, 08:09:42 ---Tack Max för lyssning och värdefulla tips.  :)

Dock tänker jag låta den vara som den är. Till skillnad från dig, gillar jag den senare delen, den rundar av det hela. Melodin tycker jag är tillräckligt enkel som den är också.

Så låten åker in i arkivet nu.  :)

--- Slut citat ---

Gott så. Tack för att du bjuder på julstämningarna!
Ta fram den till jul och gör en film till den om du vill!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion