Forum > Demolåtar
equality - Julefriden in - flyttad till färdiga demoner
Wernborg:
Supersnygg plock som vanligt och strålande pianosolo.
Tycker att pianot är lite väl "stereomikat". Dra ihop och dra ner på rummet kan vara receptet.
Lite fills på trummorna skadar nog inte.
Hela produktion tror jag skulle bli ännu ärligare om du minska betydligt på reverbet på alla instrument.
flabb:
Väl godkänt hittar inget att klaga på, platsar på juleljuds A-sida? :P :)
equality:
Åsa: Kul att det funkar. Tack!
cykeln: Magnells nästa? Kul, tack! Jo, mycket OM-inspirerat blir det. Kan hålla med dig om pianosolot som kan verka ironiskt mot texten. Men det där är fascinerande. Ibland blir en låt "bättre" av en glad melodi till en sorgsen text. Och kanske även arr. Tänker på Dylans Rainy day Women # 12 and 35 och Dixielandkompet... Jo, gick ju ned till a capella i sista refrängen men det kanske skulle vara ett längre lugnare parti?
Leif: Oj, tack väldiga för fint beröm! Bugar!
Wernborg: Bra synpunkter om piano och reverb. Ska kolla det och borde fixa till trummorna med mer variation också. För lat... Thnx!
flabb: Tackar, tackar!
freddy:
snyggt, jag gillar denna med. Jag funderade lite på om den inte skulle må bra av en sväng innan sången kommer in, kändes lite pangbom nu. Bra lirat, schyst text och ett riktigt snyggt avslut!
Gött!
equality:
Tack Freddy! Hade också tankar kring ett intro men knepigt att dra runt samma vända igen. Tycker det är på gränsen till att det håller utan stick nu på tre minuter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida