Forum > Demolåtar

Cykeln och Åsa, Marre, equality, Asti - Julero (v6 och v8 - i kyrkan)

<< < (2/10) > >>

Emulator:
Japp!  få skriver texter som du gör.  Antingen kanske varieras komp/melodi...eller så får man det på köpet när olika sångare kommer igång..

jullåt helt klart :) kul och se dig aktiv här igen :)

equality:
Härligt cykeln! Kul att du är tillbaka och då med en rungande jul-vals. Gillar hur intensiteten ökar vartefter. Fina bilder i texten. Favoriten är "ännu är jorden rund".
Bra! Måste lyssna på dina bidrag från förra året också. Den här är helt fantastisk!

MaxB:
En låt som ger en härlig stämning.
Enformig melodi uppskattas om alla ska lära sig den, eftersom alla vill sjunga med på en så här fin julevisa.
Kanske andra på forumet vill arra kör. Kören behöver inte alltid sjunga samma sak samtidigt utan kan även sjunga en annan text och annan melodi parallellt med denna, på nån vers. Den här är lågmäld och fastnar direkt.

Mer arbete på arr ger den:   :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: i betyg!

Skönt slut! God Jul! Underbart!

flabb:
Inte så mycket att tillägga, bra text, skön låt, egen sång, en aning enformig ett tag men inte på slutet.
Tycker helt klart det är något att ha ;)

cykeln:

--- Citat från: Plinka skrivet 25.10.2008, 17:50:13 ---Halloj! Helt klart positiv till den här! Kören i början skulle så klart vara snyggare om den vore riktig, men annars åtminstone nåt snyggt reverb på den, så att den flyter ut lite. Gitarrspelet är super, och flöjtarna o stråkarna med! Din röst är jättehärlig. Om man ska vara lite kritisk, så är väl inte melodin så värst varierad, men slutet är så bra så!  :D

--- Slut citat ---

Skulle vara kul med en KR-kör - annars får jag leta efter reverb
Nej melodin är mycket enkel - variationen skulle åstadkommas av att olika personer sjunger verserna och att kompet ökar vartefter
Tack snälla!

--- Citat från: Eko skrivet 25.10.2008, 19:21:08 ---Halloj Stefan long time no see
Jo men det var ju en bra juleffort - inte direkt traditionell men herregud julen ska väl föja med marknadskrafterna som allt annat och mot den bakgrunden kändes det lite vintrigt hr ett tag. Mi8n dotter tyckte att jag ska skriva bollar - så uppfattade hon din låt. Knäck den koden om du kan :D hon är fyra
Eko

--- Slut citat ---

Jag vet , har tappat lite av lusten till inspelning efter diskkrasch och en del privata händelser.
Jag vill egentligen att den ska låta lite traditionell - åtminstone känslan.
Skriva bollar - nej den gåtan blev alltför svår
Tack!

--- Citat från: freddy skrivet 25.10.2008, 22:33:27 ---Ja, den behöver förskönas lite, men överlag gillar jag denna. Fick julkänsla, så det är väl godkänt. Lite variation vill man gärna ha på något vis, om du kan variera kompet lite kanske, variera sångmelodin lite? Det kanske kommer med olika sångare iofs, men samtidigt tycker jag du har en läcker och egen röst, säker på att du inte ska sjunga den själv istället? :D

Avslutningen var bäst. Bra jobbat! 

--- Slut citat ---

Julkänsla - bra!
Jag sjunger gärna en vers men det skulle vara kul med olika röster på de olika verserna och så alla tillsammans på den sista
Ja den enkla, upprepade och  förhoppningsvis vilsamma melodin är tänkt att förlösas i någon slags jubel i den sista versen
Tack!

--- Citat från: Kornstad skrivet 25.10.2008, 22:39:22 ---Påminner om en annan låt, men jag kan inte placera den just nu, så troligtvis är det inte alltför mycket.   ;)

Gillar inte dubbla rösterna. Blir konstigt skärande ljud i mina hägtalar. Sänk eller ta bort den ena.
Håller med om slutet, tycker det var snyggt!

--- Slut citat ---

Om du kommer på att det är en befintlig låt så meddela mig - det är inte kul att göra en låt som redan finns
Ok ska kolla in den dubbla sången
Kul att du gillar slutet - det är liksom själva grejen - men jag vill ha den ännu mer
Tack!

--- Citat från: Emulator skrivet 26.10.2008, 02:12:05 ---Japp!  få skriver texter som du gör.  Antingen kanske varieras komp/melodi...eller så får man det på köpet när olika sångare kommer igång..
jullåt helt klart :) kul och se dig aktiv här igen :)

--- Slut citat ---

Tack för det! Variation av sångare är precis vad jag vill - kanske du vill dra en vers?
och tack igen!

--- Citat från: equality skrivet 26.10.2008, 02:36:48 ---Härligt cykeln! Kul att du är tillbaka och då med en rungande jul-vals. Gillar hur intensiteten ökar vartefter. Fina bilder i texten. Favoriten är "ännu är jorden rund".
Bra! Måste lyssna på dina bidrag från förra året också. Den här är helt fantastisk!

--- Slut citat ---

Precis, avsikten är att en enkel melodi ligger stillsamt medan bakgrunden ökar gradvis för att på slutet "explodera"
Tack för det! - och tack för blänkaren till förra året!
Kan du tänka dig sjunga en vers? och någon stämma på slutet?

--- Citat från: MaxB skrivet 26.10.2008, 09:19:59 ---En låt som ger en härlig stämning.
Enformig melodi uppskattas om alla ska lära sig den, eftersom alla vill sjunga med på en så här fin julevisa.
Kanske andra på forumet vill arra kör. Kören behöver inte alltid sjunga samma sak samtidigt utan kan även sjunga en annan text och annan melodi parallellt med denna, på nån vers. Den här är lågmäld och fastnar direkt.
Mer arbete på arr ger den:   :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: i betyg!
Skönt slut! God Jul! Underbart!

--- Slut citat ---

Ojoj tack tack  :wub: vore så kul om andra vill vara med och sjunga!
Skulle förstås vara super om någon vill arra kör!
Tack så hemskt mycket!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion