Forum > Demolåtar
Cykeln och Åsa, Marre, equality, Asti - Julero (v6 och v8 - i kyrkan)
oceanmusic:
Fem julgranar från mig! :) Och en liten bonustomte. ;)
Marruschkka:
Ännu bättre nu Cykeln, schyst slutfinish du gjort :P
Bravo!!
/Marr
Plinka:
Åh! Det blev ju fantastiskt det här! Underbart med alla röster, både i stämmor och körer! Och slutet är fortfarande underbart! Mycket bra jobbat hörni! Hög julkänslestatus!
karl:
Vet inte riktigt vad jag känner för jul-låtar....det finns ju så många klassiker som man växt upp med och så, det tar tid för nya att "rota" sig....tycker att om man ska göra jul-låtar så måste det till något nytt och iofs så kanske detta är det...bra sånginsatser från allihopa men låten tillför inte mycket i sin uppbyggnad...inte dåligt men heller inget som får en att haja till men det kanske inte är meningen...är som sagt kluven till julsångernas hyllning...only MHO
Allt gott / karl
Yllet:
Hej, inte hört denna innan.
Det positiva:
Texten är underbart julig (gillar speciellt kaneldelen) och det är jättekul med många olika sångnummer. Mixen överlag känns balanserad.
Det negativa:
Tycker introkören känns onaturlig (för perfekt och rak, nog mycket beroende på avsaknande av rum med), sen är gitarren mycket varmare och längre fram än leadsången. Vidare hade nog hela mixen mått bra av ett större rum. Kyrkstämning någon?!. Blir väldigt platt nu.... Synthstråkarna känns plastiga. Sen blir jag lite obekväm när det är så olika mickaraktär på rösterna, men det e väl smällar man får ta när det spelats in på olika ställen :)
Fick aldrig riktigt den där julstämningen med bjällror och mörker och sakta singlande snö som "man" kanske förväntar sig, men det är nog snarare en fråga om mixen och inte låten i sig.
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida