Forum > Färdiga produktioner
Asti och Åsa - Allting börjar om (ny version)
Åsa:
Jag har ju faktiskt inte skrivit nåt i den här tråden alls ser jag, så jag får anledning att trycka upp låten då, kanske fler vill höra låten :D En riktigt snygg bump blir det ju :D
Jag tyckte om den här höstvemodiga visan, det var riktigt höstigt ruskigt ute också när jag sjöng den. Så jag kände vemodet.. sen är det olika hur man som lyssnare upplever det förstås.. tack ni som lyssnat och skrivit, och en liten extra tanke till mahan -jäklarns, du gjorde mig riktigt glad där!
Låten och texten tycker jag om, stråkarna tycker jag mindre om, det är nåt med introt och outrot också. Det är fixat sen första versionen men det skulle kunna bli lite bättre.. jag tycker att låten är värd en liten putsning till :)
Tack asti för förtroendet att sjunga, nu har jag en låt till till svärmors julklappscd, hon älskar ju dina låtar :)
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 03.11.2008, 19:26:59 ---Jag har ju faktiskt inte skrivit nåt i den här tråden alls ser jag, så jag får anledning att trycka upp låten då, kanske fler vill höra låten :D En riktigt snygg bump blir det ju :D
Jag tyckte om den här höstvemodiga visan, det var riktigt höstigt ruskigt ute också när jag sjöng den. Så jag kände vemodet.. sen är det olika hur man som lyssnare upplever det förstås.. tack ni som lyssnat och skrivit, och en liten extra tanke till mahan -jäklarns, du gjorde mig riktigt glad där!
Låten och texten tycker jag om, stråkarna tycker jag mindre om, det är nåt med introt och outrot också. Det är fixat sen första versionen men det skulle kunna bli lite bättre.. jag tycker att låten är värd en liten putsning till :)
Tack asti för förtroendet att sjunga, nu har jag en låt till till svärmors julklappscd, hon älskar ju dina låtar :)
--- Slut citat ---
Det är du som ska ha tack för att du orkar ta dig an mina deppiga låtar! :)
Jag la rätt mycket tid för att försöka få till introt och outot, så till slut hade jag nog lite svårt för att höra hur det lät! Om jag orkar skall jag byta typen av stråkar och göra om introt och outrot helt!
Hälsa svärmor! :)
Clemens:
Har lite svårt för arret som jag tycker tränger på och förtar bra melodi och stämning..kanske bara en enkel visa med gitarr funkar bättre :unsure: men text och låt är ett gediget hantverk som jag som sagt skulle vilja höra i ett annat arr... :)
asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 04.11.2008, 13:17:28 ---Har lite svårt för arret som jag tycker tränger på och förtar bra melodi och stämning..kanske bara en enkel visa med gitarr funkar bättre :unsure: men text och låt är ett gediget hantverk som jag som sagt skulle vilja höra i ett annat arr... :)
--- Slut citat ---
Ska försöka göra en kraftansträngning och ta tag i det här! Det är lite svårt när det blir mer allmänna kommentarer som att "arret är inte bra"! Men som du är inne på kanske man ska börja om väldigt avskalat och ifrågasätta varje pålägg, speciellt stråkarna! Tack för dina synpunkter!
/Peter
Light Head:
Gillar inte introt,, skulle behövas mycket bättre stråkar och framför allt bättre frasering...
Sången är riktigt bra! Jag tycker att det är för mycket instrument och att de dränker varandra i denna visa som är rätt vacker och lite "höst".
Texten,, jag hänger upp mig på en massa ord! Känns som att stämningen och sången håller på att leda mig in i en höstvisa och helt plötsligt så dyker ord som "precis", "deprission",, "skepp", "börjat",, "cirklar", "repriseras", "efter",, "utmaningar", "mål", "ständigt", "tål"... "släcker", "rusta", "börja"
Nu låter jag väl rätt negativ?
Om jag plockar ut några ord som är mer störande så är det "repriseras", "depression" och "cirklar"
Det är rätt svårt att sätta fingret på vad som stör, eller varför det stör. Men "repriseras",, nej det köper jag inte, inte i ett stycke som andas vacker höst-nedstämdhet.
Som det kanske märks så är det min flummigare sida jag har vaknat på i dag?!
Höst kan ju utspela sig på så många olika platser,, storstad, landet, jobbet, hemma,, Grekland.. You name it. Men jag får en känsla av att det blandats med ord som inte används i de miljöer som jag omfamnas av.
repriseras,, återkommer?
Men jag är medveten om att jag är ute å trampar på lite tår, dock så är det för att jag tycker att detta är en vacker visa som förtjänar att förbättras!
Bra jobbat och Åsa, din röst,, tänka om jag hade den... Hm, kanske svårt att få ihop,, 2meterPeter med Åsas röst? hehe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida