Forum > Färdiga produktioner

Asti och Åsa - Allting börjar om (ny version)

(1/6) > >>

asti:
Tacksam för alla sorters synpunkter! Åsas sång tycker jag inte är något att klaga på - tvärtom, men säkert mitt pianospel och kanske stråkarna! Kan man förstärka/ta bort något i arrangemanget?

Emulator:
Det går inte hem hos mig detta.

Stråkarna i introt låter alldels Casio 1987...och arret känns lite stelt och onaturligt... kanske gör detta också att sången känns lite... slätstruken? Någrå höga toner låter det snyggt.men i mångt och mycket låter det lixom oinspirerat.

Tyvärr. Men det är ju å andra sidan bara min åsikt.

jag tror att ett djupdyk i en bra orkesterplugin kunde rädda  massvis, och kanske mer dynammiskt lagd sång.

my 2 cents.

mahan:
tjou Asti o Åsa!

Håller inte helt med Emu i detta, tycker arret e snyggt men kanske kunde stråkarna jobbas lite till med, och då menar jag sustain, vibra o såna saker. Å andra sidan vet vi ju att deetta är pluggstråkar och då tycker jag att man kan nöja sig med lite mindre. Och jag tycker att detta låter riktigt skönt.
Definitivt inte Casio 1987... ;)
Åsa, ja, jag har nog sagt det tidigare, är fullständigt såld med din härliga röst, och jag hittar inget att såga på gällande den, låter bara så skönt!

Och helheten gillar jag stort, hör att ni har jobbat timtal med detta, får lite vibbar av zigenarmusik, nåt av instrumenten kanske.
Och mixen gillar jag åxå, tycker den sitter i sin genre, nåt som man inte möter alla dar här på KR!
Stämmorna (med Peter antar jag) är åxå snyggt sjungna o inmixade.

Låt vara att stråkarna här o var kanske låter lite "orealistiska" men detta var en mycket positiv upplevelse för mig, känslosamt o skönt utfört! :wub:

Mera sånt väntas av gubben i Obbnäs! :)

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.10.2008, 19:55:17 ---Det går inte hem hos mig detta.

Stråkarna i introt låter alldels Casio 1987...och arret känns lite stelt och onaturligt... kanske gör detta också att sången känns lite... slätstruken? Någrå höga toner låter det snyggt.men i mångt och mycket låter det lixom oinspirerat.

Tyvärr. Men det är ju å andra sidan bara min åsikt.

jag tror att ett djupdyk i en bra orkesterplugin kunde rädda  massvis, och kanske mer dynammiskt lagd sång.

my 2 cents.

--- Slut citat ---
Kände väl på mig att stråkarna inte är riktigt lyckade! Har du något förslag på en bra orkesterplugin?

asti:

--- Citat från: mahan skrivet 24.10.2008, 20:13:18 ---tjou Asti o Åsa!

Håller inte helt med Emu i detta, tycker arret e snyggt men kanske kunde stråkarna jobbas lite till med, och då menar jag sustain, vibra o såna saker. Å andra sidan vet vi ju att deetta är pluggstråkar och då tycker jag att man kan nöja sig med lite mindre. Och jag tycker att detta låter riktigt skönt.
Definitivt inte Casio 1987... ;)
Åsa, ja, jag har nog sagt det tidigare, är fullständigt såld med din härliga röst, och jag hittar inget att såga på gällande den, låter bara så skönt!

Och helheten gillar jag stort, hör att ni har jobbat timtal med detta, får lite vibbar av zigenarmusik, nåt av instrumenten kanske.
Och mixen gillar jag åxå, tycker den sitter i sin genre, nåt som man inte möter alla dar här på KR!
Stämmorna (med Peter antar jag) är åxå snyggt sjungna o inmixade.

Låt vara att stråkarna här o var kanske låter lite "orealistiska" men detta var en mycket positiv upplevelse för mig, känslosamt o skönt utfört! :wub:

Mera sånt väntas av gubben i Obbnäs! :)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar det mesta av det! Jag är tyvärr inte så bra på att hantera stråkpluggar - vad gäller sustain, vibra...etc. Skulle gärna vilja lära mig mer sådant för jag är lite "såld" just nu på stråkar!  :) Får väl sätta mig och "ratta" lite och se vad som händer. Introt var tänkt att låta lite som "zigenarmusik", så det kanske gick fram. Tack för dina synpunkter!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion