Goddagens!
Tänkte lägga upp en trummix som jag slutförde idag för att se om jag kan få lite feedback på hur jag ska förbättra det. Jag får lov att säga att jag är nybörjare inom området, och att mina förhållanden är ganska spartanska, varför det mesta låter annorlunda när jag lyssnar hemma och jag hör saker som jag direkt vill förändra(såsom baskaggen i detta fall). Problemet är dålig lyssning, dålig akustik och generellt sett budgetprylar. Men vad hade ni gjort för att förbättra ljudet om det lät som i filen jag har länkat här nedan?
http://www.speedyshare.com/517359401.htmlOm någon har intresse för hur signalkedjan ser ut så är det på detta sätt det har spelats in:
Baskagge -> Audix D6 Mikrofon -> Alesis 3630 Kompressor
Virvel över -> Shure SM57 Mikrofon -> Alesis 3630 Kompressor
Vivel under -> TSM MT57
Overhead Left och Right -> JJLabs överhängsmikrofoner från DK7SR-trummickkit
Puka 1 och Puka 2 -> JJLabs pukmikrofon från DK7SR-trummickkit -> Behringer Composer kompressor
Puka 3 -> JJLabs pukmikrofon från DK7SR-trummickkit -> Behringer Multicom kompressor
Allt går igenom ett Behringer MX8000 mixerbord in i ett Motu-2408 och mixas helt och hållet genom bordet.
Vad hade ni lagt på? Reverb på virveln? Hur hade ni EQ:at för att nå en förbättring? Skriv på!

BTW, jag har för avsikt att köra hela trummixen igenom min Gyraf SSL-kompressor när den är klar för att uppnå bättre resultat.