Kontrollrummet

Ocean Music - Storm of Books

gäst · 19 · 2524

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Minimalistisk syntdepp inspirerad av T(angerine) D(ream). (inga andra jämförelser)


LÅTNAMN:Storm of Books
GENRE: Blipism
LÅTLÄNGD: 4.26
KOMPOSITÖR: Tszaü Thomasz
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

Ny version 081102

Storm of Books V14



 
« Senast ändrad: 03.11.2008, 15:56:50 by oceanmusic »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Sköna grejor där Jay allt utom plockandet på synt"pianot" det förstörde mer än det gav njutning. Från 1:50 och framåt en bit är det helt fabolöst bra tycker jag. Kan du inte ersätta syntpianot med något svepande sound istället? Det tycker jag skulle vara pricken över i:et i denna.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Sköna grejor där Jay allt utom plockandet på synt"pianot" det förstörde mer än det gav njutning. Från 1:50 och framåt en bit är det helt fabolöst bra tycker jag. Kan du inte ersätta syntpianot med något svepande sound istället? Det tycker jag skulle vara pricken över i:et i denna.
Eko

Tack Eko, för lyssning och åsikt!  :)

Satt och testade lite olika ljud men jag kommer nog behålla plinkljudet, det visade sig ändå funka bäst. Med ett svepande ljud blir det lite väl "okrispigt". Möjligen att jag testar ett piano/elpiano.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja ett riktigt pianosound skulle nog bli bättre men du får tighta upp det också och om jag minns rätt hördes en felton någonstans.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jo, jag gillade inte heller ljudet. annars är denna ovanligt svårkommenterad.... :D Sen, utan att ha riktigt fog för det, låter det det lite för mycket standardpreset-aktigt. skulel vilja ha mer personligt tillskruvade ljud  :blink:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Kraftvärk någon? :) Tycker det låter snyggt generellt men blippet runt 0300 o framåt får du pilla lite mer med :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
hmmm,var hittar ni länken till detta stycke?
Är jag blind? :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
IKEN: Klicka på låttitlen....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Bengan,självklart.....
 :lol:
Kraftwerk är väl det som springer genom huvudet på mej.......
Snygga ljud,snygg produktion ochså,håller hög Jayklass,men ett elpiano skulle nog funka bättre
än syntditot känns det som.... ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Knepigt med dina länkar JT. Jo, jag klickade på titeln men det bara tuggar här...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Låter ju riktigt häftigt gillar det! :)
Däremot borde du göra nåt åt leadsynten  som har lite för hög nivå, sänk den något! ;)


oceanmusic

  • Gäst
Hoppsan!  :o Här hade det hänt lite grejer!  :) Tog en vit datordag idag... Har tänt lite ljus istället.  B)

Men i vilket fall har jag läst och tagit till mig av era väldigt bra åsikter. Jag har ändrat lite grann, framförallt där ni och jag har varit överens.  ;)

Tack Eko, Emulator, Bengan_gbg, IKEN och Synth för lyssning och framförallt väldigt bra input. Equality, hoppas att det har slutat snurra hos dig nu. (konstigt)


Nya versionen i första inlägget.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är nog ett av de bästa verk du gjort JT Kändes som lite house mitt i alltihop också. Pianoljuden är riktigt bra. Tuffa grejer mer sånt.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Det här är nog ett av de bästa verk du gjort JT Kändes som lite house mitt i alltihop också. Pianoljuden är riktigt bra. Tuffa grejer mer sånt.
Eko


Tack Eko:) Kul att du diggar, mycket.  :D Houseljudet tyckte jag fungerade bra som en slags "mönsterbrytare", vilket jag brukar vara förtjust i.   ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, jag gillar grejjen här med houseljudet. Blir lite lagom...inte dissonant, men iallafall en lite edgig tonkombo. snyggt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


oceanmusic

  • Gäst
Danke Emulator!  :)

Som ovan framförts, jag tycker att de nya ljuden höjde denna lite grand. Samt att jag satt och pillade åttondelar tills ögonen blödde i går kväll.  ;)  Satt och A/B lyssnade och fann att synkjobbet tillförde också en hel del.  B)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker att det möjligtvis går lite åt Jan Hammer hållet.. musiken då.. snyggt gjort men för mig är problemet med sån här musik att bibehålla intresset..skulle ju funka hur bra som helst till någon bildkomposition eller liknande..tycker att stycket har lite svår att stå på egna ben och det behövs något ytterliga för att få det riktigt intressant.. just nu bra bakgrund med snygga ljud och intressanta harmonier.. :)


oceanmusic

  • Gäst
Tack Clemens!  :)

Jag ska vara ärlig och säga att jag är nöjd med att det är "just nu bra bakgrund med snygga ljud och intressanta harmonier". Det räcker för mig, det är även syftet med låten.  :)

Den ska egentligen förstärka något annat, oavsett om det är en sinnestämning, en film, en bildspel osv.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tack Clemens!  :)

Jag ska vara ärlig och säga att jag är nöjd med att det är "just nu bra bakgrund med snygga ljud och intressanta harmonier". Det räcker för mig, det är även syftet med låten.  :)

Den ska egentligen förstärka något annat, oavsett om det är en sinnestämning, en film, en bildspel osv.

Ja, det vore ju himla intressant med bildspel eller nå´t  B)