Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Marr & JT - Snö

<< < (2/9) > >>

Dividend:
Tack för comments.

Du får gärna mixa JT, när konmpositionen är färdig :)

freddy:
Jag gillar låten. "Refrängen" tycker jag är snygg. Stämmorna/dubbleringarna behöver tajtas till känner jag, svårt att höra texten på vissa ställen när sången inte är tajt, går över varann liksom, grötar ihop lite. Sen tyckte jag kompet kändes väldigt reverbigt, långt borta. Kanske styrka sången med något i kompet, föra dom båda samman på något vis.

Bra sång marre!

MaxB:
Jag lyssnar som hastigast (aldrig optimal lyssningssituation) på jobbet under lunchen...
har lite svårt för avsaknad av taktfasthet. Upplever att det finns olika rymb i olika komponenter i låten. Rösten har en reverb pianoslingan en annan. Det kanske inte är så men jag upplever det så.

Kan med ytterliggare puts bli en riktigt stämningsfylld liten rackare det här, även i små högtalare!!!

Ola:
Hej på er
jaha nu kommer jag med motorsåg  :angry: :D :D

nä då.
tycker att låt ideén är skön och att du fått till det med musiken en härlig kluster känsla av virvlande snö. bravo!!!
såg ett vitt ljust landskap framförmig mycket välmålad

vad som behöver mer jobb är sången!

mycket som kan redigeras bort
som smackande ljud och lite andra små missar  Mjauuuu
nä men det låter som någon äter något
sedan är det stämmornas tajtehet osv
kanske att du ska panorera dem lite ifrån varandra om du inte kan korigera det i mixen.

nä påt igen eller fix it in the mix

Lycka till

Mvh

tsmalmbe:
Reverben är väldigt fula. Rösterna är inte tighta. Flummet är ibland för flummigt just på grund av otightet, okontrollerat flumm liksom. Mera space-mix istället för betongbunkermix kanske?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion