Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marr & JT - Snö
Clemens:
Ja det här låter som tagen ur en "musikal"...jag får mycket visuella bilder och det låter verkligen"snöigt".. eftersom allt känns ganska experimentellt så tycker jag även sången funkar med stämmor som flyter omkring lite...bra mix där inget tar onödig energi..pianoljudet känns dock lite så där...kanske hitta bättre?... hur som helst små detaljer, annars bra och fantasifull musik! :)
Emulator:
:huh:
slingan? :unsure:
:mellow:
<_<
:(
Som den poppis kille man nu kommer bli kan jag bara inte vara annat än ärlig och säga att halva kvaliteten med låten är puts väck :blink:
Fanken, det mest drivande i hele arret, och det som jag haft klistran på nät...nej, trumhinnan sedan jag hörde den först är ju borta!
Istället finns här ett elektroniskt blipp som jag tycker tar över för mycket.
Sången ligger nu bra, men resten känns inte alls som den gjort tidigare. inget fel på mix (undantag elektroblippet som i mitt tycke låter för högt då ) för jag tycker det sitter bra det mesta.
Men jag har fortfarande fårr för mig att slingan är något som verkligen kunde bli igenkänningstecken...den är ju enormt nynnbar (nytt ord?) och låtens.....ehm....kommersiell a potential eller vad man nu skall säga, har sänkte i och med denna mix.
My 0.02.
Snyggt jobb, men för mig i fel riktning. Som att bygga en riktigt fin segelbåt av papie mache. Snyggt, men den flyter inte så länge.
Åsa:
ja som jag grubblar på vad jag egentligen tycker om den här låten :wacko: :D
Det är lite hatkärlek faktiskt! Och jag har tre versioner att plocka jättefina saker ifrån.. den med 1up gillade jag på sitt vis.. den här sista gillar jag marres sång och stämmor i, men dom där ufoljuden vet jag inte.. :huh: Ja jag har svårt att säga nåt.. konkret. Den vackra melodin saknar jag. Det ligger skräpljud kvar.. så såna där munljud, det tycker jag man ska städa bort. Dock är mixen luftig i den här sista och marres sång kommer fram fint och stämmorna lika så, var för nära i förra tyckte jag.
Ja som sagt.. spridda skurar här, gav nog inte så mkt som kriktik kanske :D
oceanmusic:
Ja se där! Tack för åsikter och lyssning. :) Detta bevisar väl bara att smaken kan vara så olika så. Helt enkelt. ;)
Emulator:
så är det :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida