Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marr & JT - Snö
oceanmusic:
Vill tacka och bocka att jag fick mixa detta. :) :wub:
Har märkt att det är, för min del, otroligt nyttigt att komma in i en fas där all komposition är färdig och grunden lagd. Det är lättare, tycker jag, att skruva när jag inte har något med den ursprungliga skapandeprocessen att göra. :)
Funderar på att lämna bort några av min skivkandidater till någon annan att mixa, spännande att höra!
Dividend:
Lite som att göra en cover då?
Vi får se vad folk säger, om nåt bör ändras.
Som sagt, jag hörde inget av det som skar sig tidigare. Och då lyssnade jag noggrannt i lurar också denna gång :)
Kom på en sak dock, kinesmelodin har blivit undanträngd. Inget fel med det, det funkar bra (i mina öron) med att övriga slingor (bl a f d introt) tar upp utrymmet, och flöjten är där på nåt ställe också mm. Kines-melodin som spelade en stämma tidigare, har jag liksom ingen personlig affekt för, så det är lugnt. :D Rätt så rikt stycke ändå det här. :rolleyes: På idéer- Det lät inte så "rikt" tidigare :) Eller så var mixen så kass så jag inte orkade lyssna :D (talar om förra årets försök, inte dina utkast förstås :rolleyes:
Bra mixat och skruvat återigen!
Marruschkka:
Vilken fin ny mix J.T :wub:
Tack för hjälp här.
Jag bugar mej för din förmåga, nu sitter mina stämmor som de skall, ljudbilden är luftig och när jag lyssnar kan jag uppleva hur snön faller ner från himmelen..mmm :rolleyes: :P
Men det är oxå ett fantastiskt stycke att få förmånen att göra nåt på.
Jag är oxå jättenöjd nu, så får vi se vad andra tycker då ;)
/Marr
stajo:
det var j...lgt kallt att cykla hem de här 7 minuterna från jobbet. Snöblandat regn och blåser så klart motvind som vanligt i Karlskrona. Känns mkt bra att sitta inne när man sedan lyssnar på denna låten som jag tycker på ett bra sätt speglar den tid vi går mot. Satt kvar de sista tolv sekunderna och väntade på om något mer skulle komma.
Det är ju inte frågan om någon trax-hit eller så. Dock tycker jag den är helcool att lyssna på. Spännande tonskalor. Marres röst passar bra och höjer klart. Mixen känns bra, normalt skulle jag gnälla över att sången måste ju upp men i denna låten/stycket tycker jag det passar att den ligger lite tillbakadragen.
Gott
/S
Dividend:
stajo: ja, frågan är när man skall kalla saker låt eller när man skall kalla dem stycke :lol: Från början var den här inte så "styckig" av sig, om den ens är det nu. :unsure: Men säger Marr det så :) Hon sjunger ju..
Tack för återlyssning, och kul att det funkade! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida