Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marr & JT - Snö
equality:
Låter kinesiskt, japanskt. Ett riktigt mäktigt groove du har fått till. Inte van med detta från dig, låter som emulatorkomp. Passar riktigt bra till pianots vackra vandringar och löpningar. Lite synd att de snygga pianogrejorna i början inte fick komma tillbaka. Måste säga att jag hör inte ett smack av vad Marre sjunger förutom "snön faller utanför mitt fönster..."
Spelar inte så stor roll. Det är snyggt, eget och vackert. Får inre bilder av de mäktiga bilderna av Disneys Mulan.
Dividend:
Leif och Eq: Tunga kavalleriet är inkallat nu :P
Ny mix om några dagar (eller kanske tidigare) :)
Tack skall ni ha för comments.
Eq: Jag tror bestämt att pianot bara skall spela ackord när Marr sjunger + att hon skall höjas i mixen. Kul med dina alltid stabila kommentarer ;) Även om jag inte sett mulan ;)
Marruschkka:
Klart spännande projekt detta, under construction så att säja, det är jättekul med all feedback från er här på KR som oxå gett och lett till resultat.
Jag kan säja att när jag la på mina stämmor för en tid sen, så lät det inte som det gör nu ;) Så i de senaste versionerna blir sångstämmorna lite mer svävande, vilket jag tycker är intressant.
Jag tokgillar även jag, den pianoslinga Divi fått till här, helt ljuvlig bara.
Jag tycker den här versionen är läcker, men jag ser med spänning fram emot vad som komma skall.
Och tack Divi för din musik :P
Roligt med samarbete, det är ett som är säkert :D
/Marr
Wernborg:
Snyggt groove. Och fin pianoslinga.
Tycker inte att sången hänger ihop med svänget. Hittar liksom inte rytmen i sångmelodin.
Dividend:
NY VERSION i trådhuvudet!
Wernborg: Din comment rör förra mixen (inte ditt fel)
Annars håller jag med om att det är nåt med rytmiken eller vertikala intervall som inte funkade tidigare.
Men nu låter det bättre! Vilket inte innebär att folk inte får klaga, klagomål är välkomna, även om inget stör mig i senaste mixen som JT satt ihop.
Kanske kommer jag på nåt, men tror inte det. Beatet är borta i senaste mixen, vilket inte gör mig något, då pianot tillför rytmik så det räcker... Kanske tycker folk annorlunda? :)
Marrr: Jäpp rätt spännande att följa utvecklingen, även när man är inblandad :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida