Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marr & JT - Snö
Dividend:
LÅTNAMN: Snö
ARTIST/GRUPP: Dividend, Marr & JT
GENRE: jul
LÅTLÄNGD: 2:39
KOMPOSITÖR: Divi(melodier)/JT(nån flöjt och låtstruktur bl a)/Marr(sången)
PRODUCENT: JT(mixning)
EV. MEDVERKANDE: 1up med goda råd, och beat-loop
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3
Sången är omtagen av Marrr, en del ändringar i låtens struktur och ny instrumentering av JT.
Kan faktiskt inte hitta något som stör i denna mix. Men vad tycker ni?
(Jo, kanske skulle det testas att ha beatet kvar, vet inte om det funkar dock. Pianot tillför rytmik som nog räcker.)
Mikke:
Jaha vad ska man säga? :lol:
Detta är för mej en sorts fri, icke bestämd, fritt svävande musikform. Här följer vi inga regler eller åtminstonde skapar egna. Ganka bra och rätt så kompetent om än lite för "slarvigt" ibland.
Hela produktionen andas "fri vilja" och " jag gör saker på mitt sätt" och därför är det oxo väldigt svårrecenserat. Fastän det inte följer vanliga parametrar såsom "tighthet" och "stämning" så har detta stor charm.
Funkar för mej / Gött mos / Mikke
Emulator:
Ja, hur skaffar man sig ett samlat utryck här `? :D
jag älskar pianoslingan i detta styck. En riktig sak som fastnar ordentligt.. Nu dränks den bakom sången.
Jag inser det drömska ni vill framkalla med sångarret, men skulle gärna se att det görs mer "ambient-reverb-delay-rumsligt". alltså. lite mer flummigt ljud...sen verkar de-essern lite överstyrd och framkallar läspljud?
Jag tror att stycket skulle må bra at att låta musiken med pianoslingan spela utan sång, kanske bara något ooande till. Nu stjäl de uppmärksamhet från varandra. Eller kanske sjunga slingan, som en slags refräng?
ta tillvara slingmelodin är iallafal mina 25 rubel, den klistrar sig i skallen och är oerhört bra. Börja med svepande vindar..lite klanger långt borta. pianoslingan kommer med snön, lite marre-oooo lång bort som tar sig närmre.
Kanske lite mer av marrwail, lite kraftigare uttryck, fast lååååååååååångt bort rent effekt-mässigt? :)
tjata igen: slingan är fantamig en blivande klassiker!
mahan:
Tjou Per o Marr!
Snyggt alster som aningen snubblar i nånsorts otajthet.
Känns som om Per inte gett nåt rytmspår åt Marr... kan ju bli jättesvårt att få det tajt då.
Sen finns det ställen där kompet kunde skäras lite på nedre registret för att ge mer utrymme åt Marrs sång. Snygg sång och snygga stämmor o snygg känsla i utförandet!
Tycker det e kul att Dividend har startat prodden igen! En lite tanke.... nyfallen snö är lätt o fjun ig, dock är kompet ställvis rätt så tungt... kanske nån förklaring tikll detta.
snyggt arr bara du fixar mixen Per! :)
ett definitivt grönt ljus för vidareutveckling!
h. johan
oceanmusic:
Har lyssnat ett antal gånger men jag går bet, tyvärr. Mahan beskrev det bra med rytmen, jag hänger inte heller riktigt med. En känsla jag fick från början är att klangrummen känns väldigt olika så det blir skiktat istället för sammanhållet.
Swirlljuden tar även dem bort lite av det vackra, nakna. Jag skulle gärna se en liten annan mix på denna, för jag tycker det finns en stor potential i låten! :) Breddning, avskalning, lite andra klangrum mm mm.
Lite svinesisk känsla i den. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida