Forum > Demolåtar

JT - Electricity. Ny version 081023

<< < (2/3) > >>

lnetzel:
Ja, detta var kul att se och höra till skilland mot all pop här.

Jag är stort fan av ljudlandskap och lyssnar gladeligen på allehanda ambient och film musik. Samplingar och mattor är smått oövervinnerligt så jag stödjer detta fullt ut. Eftersom detta är en gener som är väldigt individuell tycker jag att det är svårt att kommentera det. Det låter som det låter för att kompistören vill ha det så.

Det som slår mig är att det , i mitt tycke, låter för mycket "bakgrund och sedan lägger jag saker lite här och där".. vilket gör att det låter oarbetat. Jag hör också att det är typiska preset ljud vilket får mig, som också pillar med sådant ibland, att tycka att det är lite slappt producerat.

Men ta det inte negativt, tycker det är skönt. Får känsla av gruppen "Death in Vegas" som är en skum grupp som lyckas få till lite psykadeliska stämmnigar ibland.

Marruschkka:
Det här är skönt..som att bestiga månen..och höra fragment av olika radiosignaler...blir min association här :rolleyes: ;)

Tack för den upplevelsen..det har jag velat länge :D

/Marr

oceanmusic:

--- Citat från: lnetzel skrivet 23.10.2008, 13:18:22 ---Ja, detta var kul att se och höra till skilland mot all pop här.

Jag är stort fan av ljudlandskap och lyssnar gladeligen på allehanda ambient och film musik. Samplingar och mattor är smått oövervinnerligt så jag stödjer detta fullt ut. Eftersom detta är en gener som är väldigt individuell tycker jag att det är svårt att kommentera det. Det låter som det låter för att kompistören vill ha det så.

Det som slår mig är att det , i mitt tycke, låter för mycket "bakgrund och sedan lägger jag saker lite här och där".. vilket gör att det låter oarbetat. Jag hör också att det är typiska preset ljud vilket får mig, som också pillar med sådant ibland, att tycka att det är lite slappt producerat.

Men ta det inte negativt, tycker det är skönt. Får känsla av gruppen "Death in Vegas" som är en skum grupp som lyckas få till lite psykadeliska stämmnigar ibland.

--- Slut citat ---

Tack Inetzel!  :) Det är högst avsiktligt komponerat på det sättet du upplever, ett upprepande tema och sedan lite utsvävningar i form av "bus". Skulle jag börja pilla med presets, då skulle jag nog inte ens komma till skott med någon låt. Har varit där och vill ogärna dit igen...  ;)
Måste kolla upp "Death in Vegas", tack för tipset!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 23.10.2008, 13:43:28 ---Det här är skönt..som att bestiga månen..och höra fragment av olika radiosignaler...blir min association här :rolleyes: ;)

Tack för den upplevelsen..det har jag velat länge :D

/Marr

--- Slut citat ---

Tackar och bockar Marr!  :) Radiosignaler? Absolut! Det finns ju äläktricä i det också.  ;)

Light Head:
 :rolleyes:

Erkänn att delayet sitter bättre nu!  tihi

Det är ett väldigt skönt landskap du fått till!

oceanmusic:

--- Citat från: Light Head skrivet 23.10.2008, 16:11:19 --- :rolleyes:

Erkänn att delayet sitter bättre nu!  tihi

--- Slut citat ---

Helt utan omsvep, ja!  :D

--- Citat från: Light Head skrivet 23.10.2008, 16:11:19 --- :rolleyes:

Det är ett väldigt skönt landskap du fått till!

--- Slut citat ---

Tackar!  :) Jag är nöjd! Men synten som spelar grunden, Alieno har ballat ur så jag måste meka rejält om jag vill ta upp projektet igen.  :angry:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion