Forum > Färdiga produktioner
DeeTee - Breathing under water
Mikke:
LÅTNAMN: Breathing under water
ARTIST/GRUPP: DeeTee
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:00 min
KOMPOSITÖR: DeeTee
PRODUCENT: Mikke Svensson
EV. MEDVERKANDE: Klingström/Glössner/Svensson
INSPELNINGSÅR: 1996 ~ 1997
FORMAT: mp3
Under tiden som vi jobbar med nytt material så postar jag en gamal slagdänga. har postats förut på gamla Studioforumet.
Inspelat på Fostex B-16 syncad med en atari 1040stf med Cubase. Maskintrummor. / Mikke
mahan:
näme... Mikke
Började redan skriva o klanka på det grymma distade soundet (fastän gjort -97) ...
och så plötsligt vid 0:42 flyger man ur stolen WOW! :) Verkligt lyckad mix av övergången från subbsounden). Otroligt bra om allt e gjort -97, Goda stämmor, lite Jesus Christ Superstar feeling :)
Schysst låt, fint arr.
h. mahan
Mikke:
tack tack. Vi har fått kritiken att det upplevs lite för stelt ( midi? ). Men vi sätter stolthet i att försöka vara väldigt rena och på beat!
Visst e inledningen och övergången nasty ;) / Mikke
mahan:
--- Citat från: Mikke skrivet 05.04.2007, 15:52:39 ---tack tack. Vi har fått kritiken att det upplevs lite för stelt ( midi? ). Men vi sätter stolthet i att försöka vara väldigt rena och på beat!
Visst e inledningen och övergången nasty ;) / Mikke
--- Slut citat ---
Men funkar bra som fan :)
jarlo:
Låter riktigt proffsigt det här! Bra mix, skitbra sång och körer och skoj arr. Jag är ett stort fan av kontraster i musik, men det blir för mycket om man måste chock-vrida (sug på det uttrycket, Aftonbladet!) ner volymen helt plötsligt. Hur som helst var det grymt och jag har inget att anmärka på i övrigt.
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida