Forum > Färdiga produktioner

Acid jam

(1/3) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Acid jam
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: JazzHouse ?
LÅTLÄNGD: 6,48
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: Vet inte. Kanske 1999
FORMAT: mp3

Det som låter här är min elbas, elgitarr och gammal såld synt, (Korg 01/W) ackompanjerat av samplertrummor på ett gammalt Guillemot-ljudkort. Fick ju ett Guillemot-ljudkort av Burnin Sven nyligen och har förtvivlat försökt rocka igång det utan nån större framgång. Så att ta upp detta projekt igen skulle innebära att gitarr och bas är intakt, men trummor och övrigt midi får trixas till.

Tyckte dock att låten kunde vara värd en lyssning så därför lägger jag upp det ändå. Mycket nöje....

Tar ju tacksam emot kommentarer fast projektet är tämligen låst.  :D

oceanmusic:
Kul låt!  :) Gungar bra! Väldigt 80-tal, gillar.  :) Får någon association till Solstollarna...

Emulator:
har ju hört denna förut W!  Snyggt sväng, bra spelat och totalt set inget jag lyssnar på normalt, så kommentaren blir väl därefter :D

men, jag tycker nog denna kunde få vara med på nån "Wernborgs Wärsta" eller något. Kanske något att ta upp med Canaloop?

mahan:
Tjou Wernis!

Mycket acid på gång i KR för tillfället,
Låtideén e ju bra och gunget e snyggt, men...
jag borde väl inte prata så myckert om midi efter min senaste låt... :P
men stråkarna i intron låter ...hemska... och flöjten e väldigt tam.

Skitsnygga gitarrer, tillome solostump, BRA!
Här e lite samma feelings som videon eran.

Och nog stinker det skönt av 80-tal här, kul arrat med de tusende instrumental stämmor,
försök övertala nån att sjunga en medryckande melodi med tillhörande stämmor och detta kunde vara en HIT! :)

h.  johan

Leif:
Tjena!

Snyggt lirat! Inte min grej, men jag är dock imponerad av vad du har gjort här! Kan inte höra något som jag direkt stör mig på...och eftersom det inte är något som jag vanligtvis lyssnar på så har jag svårt att jämföra, så gött jobbat och bra spelat!

Tack för delgivning!

/Leif

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion