Forum > Demolåtar

mahan - RAINBOWS CHILD

<< < (3/6) > >>

oceanmusic:
Kalaslåt!  :) Dock håller jag inte alls med Freddy om moogen, gillar den "piff" den ger. Den hör nog egentligen inte alls hemma i denna låt men just därför gillar jag den.  :D

Du är en hejare på att lägga stämmor, rackarns snyggt helt enkelt. Heja Obbnäs!

MaxB:
Skönt sound

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 22.10.2008, 12:06:02 ---ja, det börjar ta sig. Fan vad läcker sång Mahan, den är lite ostadig bitvis kan jag tycka, men den är ju snygg, skön att lyssna på. Du brukar ju ha fullt vokalt ställ konstant annars :D
moogsynten är ju av ren och skär ondo i denna låt, låter bara crap! Ta bort skiten innan jag får spel :)
Nej, men jag tycker inte den passar alls, inte något snyggt ljud heller. Hitta något annat som smälter in bättre i ljudbilden tycker jag. Tror det är mer solo i tanken än melodi? Eller så klickar du bara på "m-knappen" på mr moog vid nästa bounce :)
Jag gillar iaf låten, den är snygg och kan nog bli en mahan-favorit. Det var ju bara det där med.. :)
Bra sång och bra låt! Rocka på.

--- Slut citat ---

Danke Freddy!
Riktigt rodnar när man läser sångkommentaren.. :wub:
Men moogen,..... den slipper du inte ännu.  :P
HAr ny versione nu med nytt arr o ny mix,
tycker den sitter bättre nu, och lyckades få lite dynamik imixen.... tycker jag själv!
Så om örat ännu orkar så ge den nya versionen ett skjut!

--- Citat från: oceanmusic skrivet 22.10.2008, 13:05:22 ---Kalaslåt!  :) Dock håller jag inte alls med Freddy om moogen, gillar den "piff" den ger. Den hör nog egentligen inte alls hemma i denna låt men just därför gillar jag den.  :D
Du är en hejare på att lägga stämmor, rackarns snyggt helt enkelt. Heja Obbnäs!

--- Slut citat ---

Tjou JT!
Bugar för den kommentaren, och moogen hänger nog med ännu i nästa version. :D
Nästa version ligger längst upp om enliten stund!

--- Citat från: MaxB skrivet 22.10.2008, 22:04:37 ---Skönt sound

--- Slut citat ---

TACK MaxB!
Som sagt, ny verre på gång! :)

TACKAR IGEN EN GÅNG FÖR MOTIVATIONSINLÄGGEN!
HAR LETT TILL NY VERSION, NYTT ARR OCH NY MIX!
(finns åxå längst upp i tråden)
ENJOY:

version 23 oktober
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/RAINBOWS%20CHILD-002.mp3[/mp3]

Och sågen e fri! :D
Börjar det vara färdigt eller....

h.  johan

Dividend:
Inte min typ av musik egentligen.

Men sitter med ett leende på läpparna av det här... Gillar!

Texten är nog det gladaste jag hört av dig. (Med undantag för kokosnöt-låten :)

oceanmusic:
Bra!  :) Av någon anledning fick jag plötsligt för mig att jag vill höra dig sjunga tango på finska!  ;)  :D

Tillagt, nu har jag lyssnat lite till och för ovanlighetens skull har jag lite invändningar. Ljudbilden är så kompakt att jag fick närapå ducka för att inte "få den på mig"  :o  ;). Jag tror låten skulle vinna mycket på en utrensning så att ljudbilden, i mina öron, blir lite mer distinkt. Låten är väldigt bra men skulle må bra av en lite mer avskalad approach, tror och tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion