Forum > Demolåtar
mahan - RAINBOWS CHILD
mahan:
Detta är det som blev till av "HYPERSONIC WAVES". Nu finns det både mellodi och sång o stämmor.
OCh riktiga ackeguror framförallt!
LÅTNAMN: RAINBOWS CHILD
ARTIST/GRUPP: mahan
GENRE: Akustpop
LÅTLÄNGD: 2:56
KOMPOSITÖR: mahan
TEXT: Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Detta är en hastigt hopskruvad version, mixen skall köras på nytt bara öronen mina fått vila en dag! Men all kommentar tas öppenhjärtat emot igen!
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/RAINBOWS%20CHILD.mp3[/mp3]
TACKAR IGEN EN GÅNG FÖR MOTIVATIONSINLÄGGEN!
HAR LETT TILL NY VERSION, NYTT ARR OCH NY MIX!
ENJOY:
version 23 oktober
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/RAINBOWS%20CHILD-002.mp3[/mp3]
TACK IGEN EN GÅNG TILL ALLA GODA O UPPBYGGANDE O MOTIVERANDE KOMMENTARER! :wub:
HAR SKRUVAT TILL EN NY VERSION 24 oktober (Kanske den sista?)
OCH FORTSÄTT O SÅGA OM NI ORKAR, SKU GÄRNA VILJA HA DENNA FÄRDIG!
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/RAINBOWS%20CHILD-Master.mp3[/mp3]
h. johan
SÅGA PÅ! :D
.
Wernborg:
Sången låter lite instängd. Känns som det behöver luftas lite.
Moogsynten låter helt fel i detta sammanhang nu tycker jag. Varför inte lägga melodi på gitarren när den ändå är uppmikad? Själva melodin på moogen är ganska "omusikalisk" i mina öron.
Midi-akken tycker jag fortfarande är för klinisk i sitt sound. På med nån som värmer lite och skitar till kanske?
Lite småfalskt på bowet i Rainbow efter moogsolot.
Kul att höra dig sjunga i lite lägre register än vanligt. Låter bra.
Virveltrumman är rätt såsig också.
Istället för dubbelfart på virveltrumma varför inte testa lite suggestivt pukkomp i låtens andra halva, eller bara här och där? En tanke bara....
Skrev medans jag lyssnade tre gånger. Kanske blev ungefär så sammanhängande också... :blink:
Kornstad:
Den blir riktigt skön dennahäringa låten.
Jag är tvärt emot Wernborg vad det gäller Moog'en. Tycker det är härligt! :P
För övrigt kan jag hålla med honom i de kommentarer han gett.... men vågar jag kommentera trumman igen??
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.10.2008, 20:46:31 ---Sången låter lite instängd. Känns som det behöver luftas lite.
Moogsynten låter helt fel i detta sammanhang nu tycker jag. Varför inte lägga melodi på gitarren när den ändå är uppmikad? Själva melodin på moogen är ganska "omusikalisk" i mina öron.
Midi-akken tycker jag fortfarande är för klinisk i sitt sound. På med nån som värmer lite och skitar till kanske?
Lite småfalskt på bowet i Rainbow efter moogsolot.
Kul att höra dig sjunga i lite lägre register än vanligt. Låter bra.
Virveltrumman är rätt såsig också.
Istället för dubbelfart på virveltrumma varför inte testa lite suggestivt pukkomp i låtens andra halva, eller bara här och där? En tanke bara....
Skrev medans jag lyssnade tre gånger. Kanske blev ungefär så sammanhängande också... :blink:
--- Slut citat ---
Tjou Wernis!
Mixen e helt oslipad ännu, bara tvungen att slänga upp detta för utomstående "korrekturläsning" :D
Och jo, faktiskt bra point, en midiacke blev kvar, glömde att stänga den.
Trummorna e ja tudelad med, har fått andra goda råd om dom åxå, ska kolla o testa med annat sound o kanske lite lugnare körning.
Big thnkx för observationerna, dom behövs o kommer att användas! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.10.2008, 21:21:21 ---Den blir riktigt skön dennahäringa låten.
Jag är tvärt emot Wernborg vad det gäller Moog'en. Tycker det är härligt! :P
För övrigt kan jag hålla med honom i de kommentarer han gett.... men vågar jag kommentera trumman igen??
--- Slut citat ---
Ha haa! Bara våga kritisera mina trummor.... MINA TRUMMOR!!!!!!! :ph34r: :blink: :angry: :lol:
Skojar bara, klart att jag lyssnar på råd med öppna öron,
är det lixåm trumsoundet i helhet som suger eller e de spelsättet, skulle gärna ta en kommentar på det.
Nu e ju inte mixen nåt att hänga i julgranen så det kan ju tänkas att sounden kommer att bättras men...
Kul att du tror att det kommer att fixa sig! :D
Takk för lyzzning o kommentar!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida