Kontrollrummet

Varför denna kategori - Nybörjare?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Schecter

När är man nybörjare?

Förstår inte vitsen. Ska man börja med rasindelning oxå?


Detta forum börjar skrämma mig..


www.grahnsmusik.com


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Vad är det som skrämmer?

"Alla är rädda för spöket..."
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Schecter


Utloggad tsmalmbe

"Denna kategori är till för nybörjarfrågor. Den har lagts till för att sänka tröskeln för de som är nybörjare och/eller nya på forumet att ställa seriösa frågor relaterade till att göra musik. Här behöver man inte ta stress över att ämnet faller i fel kategori. Det är fritt fram att fråga, också angående de mest elementära sakerna."
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Schecter

Alltså för mig känns det som "ÄH Pytsa bort alla dumma nybörjare till ett hörn där längst bort i rummet.. och låt dom vara där"

Jag tolkar säkert fel men det här tycker jag är en utveckling åt fel håll...


www.grahnsmusik.com


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
När är man nybörjare?

Förstår inte vitsen. Ska man börja med rasindelning oxå?


Detta forum börjar skrämma mig..



Det förklaras väl alldeles utmärkt i inledningspostningen?

hur kan man öht göra en koppling till rasindelning? DET skrämmer mig... :mellow: VARG! VARG! VARG! VARG! VARG! VARG!  :unsure:


Utloggad Schecter

Men vafaan..

ALLA som är intresserad av musik borde få väl för fasiken få ta del av HELA forumet och kunna posta nån fråga utan att behöva känna sig dum..

www.grahnsmusik.com


Utloggad Schecter

MENAR ni verkligen att det är rätt att skapa en tråd för nybörjare?

Ska vi inte skapa en tråd för proffsen oxå?

www.grahnsmusik.com


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Men vafaan..

ALLA som är intresserad av musik borde få väl för fasiken få ta del av HELA forumet och kunna posta nån fråga utan att behöva känna sig dum..


Men snälla!! :ph34r:

Det är väl ingen som sagt att alla nya MÅSTE hålla sig här o inte får posta nån annanstans??

Det är ju upp till postaren om denne själv känner sig osäker eller nybörjare!


Utloggad Schecter

Vad jag menar är att det kommer att bli så...det kommer att tolkas på det viset.


Jag förstår inte..


Kanske för att jag är nybörjare?  :unsure:
www.grahnsmusik.com


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag tycker det är bländande bra att det finns en avdelning som nybörjare inte behöver känna att de "trampar" på nåns tå. Brilliant att ha en sån avdelning. Jag kommer säkert själv att fråga musikfrågor här.

En del är ganska modesta och tycker det känns bra att få titulera sej "nybörjare".

Man behöver inte posta här om man inte vill.
/ Mikke


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Vad jag menar är att det kommer att bli så...det kommer att tolkas på det viset.


Jag förstår inte..


Kanske för att jag är nybörjare?  :unsure:
Finns nog kanske de som knappt kan skilja hårdvara från mjukvara o mikrofon från sladd...
Jag tror inte du ligger riktigt på den nybörjarnivån.


Utloggad Schecter

Jag fattar fortfarande inte...

www.grahnsmusik.com


Utloggad tsmalmbe

MENAR ni verkligen att det är rätt att skapa en tråd för nybörjare?
Ska vi inte skapa en tråd för proffsen oxå?

Proffsen vet ganska exakt var dom skall skriva sina inlägg. En nybörjare vet nödvändigtvis inte. Nu hittar alla rätt utan att behöva ta stress över om man skriver "på rätt ställe". Nybörjarkategorin är alltid rätt ställe.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Schecter

 :rolleyes:

Jaja.. Vi får väl se vad som händer.

www.grahnsmusik.com


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Problemet är väl att alla vill vara så jävla bra och inte bli tagen för nybörjare så då kommer ingen skriva här  :ph34r:


Utloggad tsmalmbe

vilket ju är bra på sitt sätt!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Här kommer man ha mer tålamod när man svarar.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Problemet är väl att alla vill vara så jävla bra och inte bli tagen för nybörjare så då kommer ingen skriva här  :ph34r:

Som sagt, man väljer själv.
Alltså inget problem. :D


Utloggad Schecter

Jomen alltså jag förstår på ett vis hur ni menar men å andra sidan så... visst man väljer. Och dom som väljer att komma hit, kommer hit, om ni förstår hur jag menar...

Alltså vi borde egentligen bara ha en jävla tråd här och dom som vill, få välja...

Förstår hur jag tänker?

Oavsett om man är nybörjare eller inte så är man ändå ute efter en sak.. nämligen fakta. Om folk väljer att svara på inlägg så gör ju dom oxå ett val...oavsett kategorier.

Ni väljer ju oxå.

Jag tycker det är onödigt många kategorier här. Blir rörigt som fan + att man dessutom ska dela upp. Proffs och nybörjare.

Hur skulle det se ut i en IRL? SKa man dela upp festerna oxå? Nybörjarna får sitta vid sitt bord och dricka Hallonsaft medans proffsen får dricka öl, vid sitt bord i lyxklassen?

Förstår hur jag tänker?

Det blir ju per automatik så här, oavsett.. Hur tror ni en osäker jävla nybörjare tänker när dom ser sånt här?

Klassdelningar är tydligen oundvikligt...

Ber om ursäkt för att jag hakar upp mig på detta men det stinker bajs... Om det så beror på att jag har munnen för nära näsan eller nått men jag retar mig på detta.

Förstår ni vad fan ni håller på med då?

www.grahnsmusik.com


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag fattar nada att du inte förstår.

Om man som novice kommer in i ett forum där folk är världsvana så drar man sej för att ställa " dumma " frågor såvida man inte kan göra det i en avdelning för nybörjare. Ska det vara så svårt att förstå.

Indelningen av Amatörer och proffs gör bara du, ingen annan. Kategorin nybörjare är en service i forumet. :) / Mikke


Utloggad Schecter

Men är ni blinda eller?

www.grahnsmusik.com


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jomen alltså jag förstår på ett vis hur ni menar men å andra sidan så... visst man väljer. Och dom som väljer att komma hit, kommer hit, om ni förstår hur jag menar...

Alltså vi borde egentligen bara ha en jävla tråd här och dom som vill, få välja...

Förstår hur jag tänker?

Oavsett om man är nybörjare eller inte så är man ändå ute efter en sak.. nämligen fakta. Om folk väljer att svara på inlägg så gör ju dom oxå ett val...oavsett kategorier.

Ni väljer ju oxå.

Jag tycker det är onödigt många kategorier här. Blir rörigt som fan + att man dessutom ska dela upp. Proffs och nybörjare.

Hur skulle det se ut i en IRL? SKa man dela upp festerna oxå? Nybörjarna får sitta vid sitt bord och dricka Hallonsaft medans proffsen får dricka öl, vid sitt bord i lyxklassen?

Förstår hur jag tänker?

Det blir ju per automatik så här, oavsett.. Hur tror ni en osäker jävla nybörjare tänker när dom ser sånt här?

Klassdelningar är tydligen oundvikligt...

Ber om ursäkt för att jag hakar upp mig på detta men det stinker bajs... Om det så beror på att jag har munnen för nära näsan eller nått men jag retar mig på detta.

Förstår ni vad fan ni håller på med då?

Att det finns många kategorier är just för att det inte skall bli rörigt annars blir det garanterat rörigt i slutändan.. De fakta man söker efter ligger ju även i nivå av dina/mina egna förutsättningar antingen nybörjare eller mer erfaren. Jag ser "nybörjartråden" som en invit från kontrollrummet där alla är välkomna, sen är valet ditt eget var du vill börja. Som nybörjare kanske man mest läser och lär för att sedan komma igång eller så drar man på från början...


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Det är väl bra att det finns utrymme att ställa frågor av nybörjarkaraktär! Man kanske är relativt insatt i vissa områden inom musiken, men totalt rudis i andra som man precis gett sig in i. Varför inte slänga in sina simpla funderingar där då?
DON'T PANIC


Utloggad Schecter

Men är ni blinda eller?



Vi ser inte på saken som du gör nej. / Mikke

Okej, kanske är jag som behöver ändra mina tankebanor då.
www.grahnsmusik.com


Utloggad Schecter

Jomen alltså jag förstår på ett vis hur ni menar men å andra sidan så... visst man väljer. Och dom som väljer att komma hit, kommer hit, om ni förstår hur jag menar...

Alltså vi borde egentligen bara ha en jävla tråd här och dom som vill, få välja...

Förstår hur jag tänker?

Oavsett om man är nybörjare eller inte så är man ändå ute efter en sak.. nämligen fakta. Om folk väljer att svara på inlägg så gör ju dom oxå ett val...oavsett kategorier.

Ni väljer ju oxå.

Jag tycker det är onödigt många kategorier här. Blir rörigt som fan + att man dessutom ska dela upp. Proffs och nybörjare.

Hur skulle det se ut i en IRL? SKa man dela upp festerna oxå? Nybörjarna får sitta vid sitt bord och dricka Hallonsaft medans proffsen får dricka öl, vid sitt bord i lyxklassen?

Förstår hur jag tänker?

Det blir ju per automatik så här, oavsett.. Hur tror ni en osäker jävla nybörjare tänker när dom ser sånt här?

Klassdelningar är tydligen oundvikligt...

Ber om ursäkt för att jag hakar upp mig på detta men det stinker bajs... Om det så beror på att jag har munnen för nära näsan eller nått men jag retar mig på detta.

Förstår ni vad fan ni håller på med då?

Att det finns många kategorier är just för att det inte skall bli rörigt annars blir det garanterat rörigt i slutändan.. De fakta man söker efter ligger ju även i nivå av dina/mina egna förutsättningar antingen nybörjare eller mer erfaren. Jag ser "nybörjartråden" som en invit från kontrollrummet där alla är välkomna, sen är valet ditt eget var du vill börja. Som nybörjare kanske man mest läser och lär för att sedan komma igång eller så drar man på från början...

Okej, jag förstår läget.

Äh! Det stack i ögat när jag såg denna kategori... Men visst, Admin jobbar ju för att få ett bättre forum och det är ju bara tummen upp som gäller...

Sorry.

www.grahnsmusik.com


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Tycker detta är bra. Som nybörjare är det väldigt svårt att formulera sig och använda korrekt terminologi osv. Skapar man en tråd i en nybörjaravdelning så finns det inga skäl till att börja "hacka" på trådskaparen pga dennes sätt att uttrycka sig. Det här har ju varit ett problem på ett annat forum som många av er säkert känner igen. DÄR blev det stundtals en ganska fientlig stämning pga att det INTE fanns ett ställe där nybörjare kunde ta sina första stapplande steg.

Jag ser inte riktigt hur det kan upplevas som klassindelning att ha en sån här avdelning. Alla får delta i alla diskussioner och självklart får man sitta och dricka varhelst/vadhelst man vill på framtida IRL:er. Vi får se hur det går. Funkar det inte för fem öre är det ju bara att rulla tillbaka och skrota avdelningen.


Utloggad Schecter

Jag förstår. Visst, det vart ju lite så konstigt på andra forumet. Det håller jag med om.

Men samtidigt menar jag lite oxå att bara för att det finns ett nybörjarforum så har man rätt att visa "ödmjukhet" mot dom nybörjare som har en massa funderingar men i dom övriga kategorierna så kan man bete sig hur som helst? Alltså det är det intrycket jag får.

..men sedan ur nybörjarens synvinkel att det finns ett nybörjarforum kanske är bra. Men jag vet inte det..

Jag är lite inne på moral och etik och sunt förnuft.

Och samtidigt så borde väl även en nybörjare förstå att om han/hon har frågor om ljudkort så borde han/hon likaväl kunna ställa sin fråga under ljudkortets kategori.. eller?

Problemet med det andra forumet var ju just alla "nervärderande" svaren som kunde dyka upp..

Men jag förstår eran poäng med det där.



www.grahnsmusik.com


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Klart att det är bra med en nybörjaravdelning.
Alla är ju nybörjare på nåt inom musikskapande, vissa kanske är femjävliga på att lira piano men vet inte hur en EQ funkar eller tvärtom osv..

Hur kul skulle det va att spela fotboll om det inte fanns olika nivåer utan man blev tvingad att spela i Allsvenskan direkt?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
så känns det för mig i nybörjarlaget i fotboll och har alltid gjort ;) så där behövs nybörjarnybörjarlag :)
sorry, OT ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
så känns det för mig i nybörjarlaget i fotboll och har alltid gjort ;) så där behövs nybörjarnybörjarlag :)
sorry, OT ;)

 :lol:
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Schecter

Kontrollrummet är alltså allsvenskan då eller?  :lol:


...ja kanske  :huh: :rolleyes: :blink: :ph34r:
www.grahnsmusik.com


Utloggad tsmalmbe

Jag flyttade denna, eftersom den närmast hörde under diskussion kring kontrollrummet. Diskussionen må fortlöpa!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.