Kontrollrummet

emser-Down

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Ja det här var sista låten inom överskådlig tid, nu skall jag försöka ägna mig åt att lyssna ;)

LÅTNAMN: Down
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: Harmageddon pop
LÅTLÄNGD: 3:55
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 20/10 -08
FORMAT: mp3


freddy

  • Gäst
Vet inte om jag gillar låten så mycket, brukar gilla dina grejer. Men denna var ganska tråkig, dock bra sång som vanligt.

Produktionen/arret känns lite tunt stundtals, på refrängen vill jag ha mer krut!

Vill minnas att jag har hört vanliga köttiga instrument i dina proddar förr, nu är det mycket elektroniskt blipp och blopp, inte riktigt vän med det. Tycker blipp och blopp kan stanna, dock vill jag att dom kompletteras lite med andra mer köttiga instrument. Det är lite som en middag utan kött, ja.. det är väl okej och man blir väl typ mätt, men det saknas något :)

Sen ett tillägg. Jag vill höra en redig rockrackare med dig någon gång. Släppa lite på det fina i din röst, släppa lite kontroll och bara ösa. Slå på lite dist och veva igång trumman. Jag vet att du kan :)
« Senast ändrad: 21.10.2008, 00:48:39 by freddy »


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Vet inte om jag gillar låten så mycket, brukar gilla dina grejer. Men denna var ganska tråkig, dock bra sång som vanligt.

Produktionen/arret känns lite tunt stundtals, på refrängen vill jag ha mer krut!

Vill minnas att jag har hört vanliga köttiga instrument i dina proddar förr, nu är det mycket elektroniskt blipp och blopp, inte riktigt vän med det. Tycker blipp och blopp kan stanna, dock vill jag att dom kompletteras lite med andra mer köttiga instrument. Det är lite som en middag utan kött, ja.. det är väl okej och man blir väl typ mätt, men det saknas något :)
Är det mer guror som efterfrågas?
Mer GI typ :)

/And


freddy

  • Gäst
Vet inte om jag gillar låten så mycket, brukar gilla dina grejer. Men denna var ganska tråkig, dock bra sång som vanligt.

Produktionen/arret känns lite tunt stundtals, på refrängen vill jag ha mer krut!

Vill minnas att jag har hört vanliga köttiga instrument i dina proddar förr, nu är det mycket elektroniskt blipp och blopp, inte riktigt vän med det. Tycker blipp och blopp kan stanna, dock vill jag att dom kompletteras lite med andra mer köttiga instrument. Det är lite som en middag utan kött, ja.. det är väl okej och man blir väl typ mätt, men det saknas något :)
Är det mer guror som efterfrågas?
Mer GI typ :)

/And

Ja exakt, lägg till lite bea när du är i farten.. :D


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Vet inte om jag gillar låten så mycket, brukar gilla dina grejer. Men denna var ganska tråkig, dock bra sång som vanligt.

Produktionen/arret känns lite tunt stundtals, på refrängen vill jag ha mer krut!

Vill minnas att jag har hört vanliga köttiga instrument i dina proddar förr, nu är det mycket elektroniskt blipp och blopp, inte riktigt vän med det. Tycker blipp och blopp kan stanna, dock vill jag att dom kompletteras lite med andra mer köttiga instrument. Det är lite som en middag utan kött, ja.. det är väl okej och man blir väl typ mätt, men det saknas något :)
Är det mer guror som efterfrågas?
Mer GI typ :)

/And

Ja exakt, lägg till lite bea när du är i farten.. :D
Mmm...      bea.........


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Japp. lite för mycket fibrer och skit i denna.  :D

NEj, men the blipp and the blopp är riktigt bra genomarbetat. Saknar också mer animalia, typ bacon. Tyngd och slammer. Lite rammsteingitarr och mer brötigt basigt slammerkomp.


Absolut skitsnyggt gjort i övrigt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Emser!

Okay,.....detta är helt OK, riktigt snyggt gung och hörs att du jobbat mycket med arret!

Mixen känns lite "diskanntbumlig" i lurlyssning, lite kanske runda av i både övre och nedre registret.
Låten gillasi Obbnäs!

"uh, uh, uh ,come on" skulle kunna ha ännu lite mer attityd, annars sitter både sång o stämmor!
Snyggt jobbat mannen!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker mixen i ljudbilden är bra och arret ett gott hantverk.
Det där bassyntljudet känner jag igen från min gamla Roland Juno1 synth...

Någon del i låten påminner en del om ett parti i Bowielåten Let's dance...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
hm, det mesta känns bra och det är rätt svängigt, men saknar ändå tyngden. Det är ljud som kräver och utlovar tungd, men den kommer aldrig.

Svängigt! Skön röst,, men saknar tyngden!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
halkade in på denna från:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=13409.msg97636;topicseen#new

försöker fatta vad det är som kan tillföras för att ge mer kött åt denna
kanske att beatet är för mjukt & rent, distat beat skulle kunna ge lite kött åt det hela
åtminstone i refrängen, eller att bara dista basen

dist iaf..snyggt alster annars sofar!
Larsson
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284