Forum > Färdiga produktioner
Mike & The Harmonics -Shine
MaxB:
Heja - Halleluja liksom - allt gott!
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.10.2008, 20:35:13 ---Lite snabb pang på rödbetan. Något kort intro, trumupptakt eller så tycker jag behövs.
Mycket snyggt arr och fint spelat och mixat också.
Väldigt westcoast sådär AoR-aktigt. Är nog åttiotalssyntarna som bidrar till det soundet. (?)
Lite väl runt i uttalet som påpekats tidigare. Språket går lite förlorat.
--- Slut citat ---
Ja..skall nog vara något kort intro...åttiotalssyntarna kommer från Atmosphere...tnx!
Clemens:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.10.2008, 21:51:12 ---Heja - Halleluja liksom - allt gott!
--- Slut citat ---
:unsure:
karl:
Definitivt präglas Mike:s sång av som du säger Västkusten over there och han har ju en extra ordinär röst...tycker det är lite muddig sång i introt men sedan är han på banan hela vägen...annars hörs ju dina referenser och när jag hörde denna i en tidig version så var det mycket "follow you follow me" och är det i viss mån fortfarande...kalasproduktion som alltid, du har stenkoll på sounden...en lätthet i melodierna som inte många är förunnade att ha.... :wub:
Allt gott / karl
Clemens:
--- Citat från: karl skrivet 24.10.2008, 10:50:10 ---Definitivt präglas Mike:s sång av som du säger Västkusten over there och han har ju en extra ordinär röst...tycker det är lite muddig sång i introt men sedan är han på banan hela vägen...annars hörs ju dina referenser och när jag hörde denna i en tidig version så var det mycket "follow you follow me" och är det i viss mån fortfarande...kalasproduktion som alltid, du har stenkoll på sounden...en lätthet i melodierna som inte många är förunnade att ha.... :wub:
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Introt skulle nog med fördel sjungas en oktav upp...får väl se om mike dyker upp :unsure: tack för lyssning...fortsätter med det " nya projektet" i kväll ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida