Kontrollrummet

Emi & Micke(Jonnerstone) - Flyga in i drömmarnas värld

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hejsan på er!

Lägger upp den här mest för att det är kul. Min flickvän ville göra en vaggvisa till sina syskonbarn, så hon skrev text och melodi och jag fixade till ett litet enkelt arr och lagom till jul så slängde jag på lite kliché klockor också. Ni får ta det för vad det är  :) Kanske någon annan som vill natta sina barn   ^_^


God Jul

LÅTNAMN: Flyga in i drömmarnas värld
ARTIST/GRUPP:Emi & Micke
GENRE: Vaggvisa
LÅTLÄNGD:2:01
KOMPOSITÖR:Emi & Micke
PRODUCENT:Michael Ehrnstén
EV. MEDVERKANDE:Michael Ehrnstén
INSPELNINGSÅR:07
FORMAT: mp3

« Senast ändrad: 19.10.2008, 23:21:16 by jonnerstone »



Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
den här hade jag nästan glömt bort, riktigt skön vaggvisa, den ska jag spela för kidsen :) hälsa emi så gott, hon sjunger riktigt bra


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fint :) lite mycket smack och andningsljud som du kanske kan hugga bort?

Något som avslutar julskivan kanske? :)

Eller, ta in asti och byt namn på Emi till asta så blir det asti o asta. Eller jag kan förstöra stämningen med stämsång så det blir Emi o Emu.


usch. trist. varför skrev jag så?  Nåja. något till julskivan ja. :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
skulle passa alldeles utmärkt på en platta för barn från 3- och uppåt...tycker dock att lite mer "organiska" instrument skulle ha använts, som det är nu dränks hela sången i någon slags stråkmaskinssound vilket kanske ökar på sömnigheten men som sång skulle den behöva något annat.../ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
....zzzz..zzZZZZ......ZZZ...z zzz....  ^_^
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Så denna lilla vaggvisa "vaknade" till liv igen.
En ordentlig bump du gjorde där Tompa.

Sen den här laddades upp på KR så har jag själv hunnit bli pappa och vi spelar den för sonen. Den spelas även på diverse dagis på vilostunden (Min mamma e förskollärare och gillar den sjukt mycket så hon har spridit den med gott resultat)

Men som jag skrev i trådhuvudet så är den typ färdig. Det är ju bara en vaggvisa och vi tänkte att det kanske var fler med små rackare som ville ha liten trudelutt att somna dom med.

Emu: I vanliga fall så brukar jag klippa upp sångspår så man kan minska volym på andningar och smackljud manuellt, men i detta fall tyckte jag att det bidrog till själva vaggvisekonceptet med lite sövande smackningar och andningar så det fick helt sonika vara kvar. Julskivan??? Nja jag tror nog det kommer att dyka upp bättre lämpade låtar än den här, men vi säger ju inte nej  :)

Karl: Stråkmaskinsound!!!! MMMmmmmm jag får nått glansigt i blicken när jag hör det ordet. Jag växte upp med min pappas stråkmaskin som han hade i sin orkester. Många fina minnen. Tackar ödmjukast för den referensen  :wub:

Flabb: Ja vad ska man säga........ :lol: :lol: