Forum > Demolåtar

Kornstad - Lyfta upp Varann NY VERSION 2008-11-08

<< < (4/4)

Åsa:
Det är ju inte samma låt som jag hörde i första versionen!
Oj så bra det har blivit... det var ju en bra låt i sin linda och nu är den mycket bättre.
Enda jag tänker på är att sången i första versen inte känns lika nära/mixad som ex i andra?

Sången är kanonfin, stämmorna är underbara och sitter precis där dom ska.. Jag gillar hur låten byggs upp. Ja fint serru, tackar för låten då  :) Den ska jag lyssna på då och då.

Wernborg:
Gitarren är ganska kropplös i soundet. Kanske rikta miken närmare ljudhålet?

Lite skumt slut på "fel" ackord. Typ.

Jag "hör" lite uppenbara överstämmor i refrängen. Lägg din dom vetja. :D

Bra jobbat. Lite puballsångslåt så.

Vad betyder harm?

Kornstad:
Åsa: Tanken är väl att det skall vara samma låt som senast....   ;)   Vad kul att du tycker att det gått åt rätt håll.
        Hmmm... Kan inte se att det skall vara ngn skillnad i volym på sången i de båda verserna. Inte heller är det någon
        annan effekt på dem. Kan det vara det att orgeln kommer in i andra som gör det?

Wernborg: Jag skall testa och lägga om den ena guran och flytta miken närmare ljudhålet så får vi se. Tack för tips!
         Slutet...Jo där har jag fortfarande en nöt att knäcka. Vill hitta på ngt oväntat och som dröjer kvar i skallen, men
         jag har ännu inte riktigt kommit på vad.

Harm = 1) (†) (häftig) sorg l. bedrövelse; grämelse; själslig smärta
          Kan även innefatta viss ilska/vrede beroende på i vilket sammanhang ordet används.
          Man säger ofta att någon blir harmsen om det inte går som de vill.

Kornstad:
OK, Sista versionen hoppas jag.  Fixat lite mer bas, ändrat en del på trummor, breddat sången en aning i refrängen plus lite annat småpill.  Läge att flytta över till "färdiga" änteligen, eller har jag missat ngt som behöver fixas?

Snälla hjälp mig att få färdigt denna.
Är själv riktigt nöjd med låten, så det hade varit kul att verkligen få den att bli bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion