Forum > Demolåtar
Kornstad - Lyfta upp Varann NY VERSION 2008-11-08
Leif:
Tjena Kornstad!
Det låter vackert det här! Bra text! Kan behöva lite småpill på sången här och där, men som helhet låter det bra! Jag gillar låten!
Tack för att du delar med dig!
/Leif
Kornstad:
Har fixat med sång och stämmor, plus lite annat småpill.
En lite fundering...Skall det komma in ngt mer i andra versen, eller är det bra som det är. Vill gärna lägga in bas och trummor redan där, men samtidigt är det så skönt när de kommer in i slutet. :blink: Vad gör man... :P
Eddi:
Du går över i en sorts halvtakt när tamburinen kommer in "Någon har kommit...." Är det inte bättre att köra trummorna därifrån i stället ?
Annars skön låt bra text och bra ljud.
Eko
equality:
Bara din snygga sång är ju värd flera repeats. Jag tycker det är snyggt rakt över. Får vibbs till gamla America (Horse with no name) bl a. En bas och congas som kommer in efter första versen?
Kornstad:
Eko: Jo det var ju det här med trummorna. Jag var också i de tankarna först, men så hade jag problemet då att jag
gärna vill spara på något till sticket och sista refrängen....
Equality: Vad lustigt! Är det säkert att du inte kan läsa tankar på distans?? ;) Satt igår kväll och lurade på detta
innan det var dags att hoppa till kojs. Tror att det skulle kunna funka så och att man ändå känner att det blir en lite
höjning i slutet, när de "riktiga" trummorna kommer in.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida