Forum > Demolåtar
mahan - HYPERSONIC WAVES
tsmalmbe:
Det akustiska kompet som spelar i otakt panorerat vänster/höger för det att låta väldigt väldigt otakt helt enkelt. Som en riktigt dålig dubbning i själva verket. Så därför lät det verkligt realistiskt :) Men jo, sounden är helt OK och användbara (lite mycket med 100% HS förstås..), akustiska kompet måste bort eller fixas dock.
Kornstad:
Tycker det passar fint med trummor helt klart, men jag gillar inte det trum-setet i Hypersonic som du använder nu. Alldeles för mycket jobb på bastrumman också för att det skall bli riktigt avkopplande och matcha övriga musiken. Rätt trumkomp i övrigt, men skippa hälften av baskaggeslagen.
För övrigt riktigt snygg midi-kompilation det här.
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.10.2008, 20:29:24 ---Kul att få demo på ljuden så snabbt efter köpet!
Gitarrljudet är ganska bra men det är svårt att få till (gitarr-) anslaget som på en gitarr.
Rart stycke, värt att arbeta på!!!
--- Slut citat ---
Tjou MaxB!
Visst e det kul att testa nya greijer, men ingalunda är midi nån genväg till lyckolandet! :rolleyes:
Tror säkert att man får det att låta autentiskt men det kan ta 1-2 veckor att gå igenom vartenda strängdrag och ton, det är det nog icke värt.
Kul att du gillar soundet och låtbörjan, ska nog fortsätta pån! :)
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 19.10.2008, 20:36:39 ---Det akustiska kompet som spelar i otakt panorerat vänster/höger för det att låta väldigt väldigt otakt helt enkelt. Som en riktigt dålig dubbning i själva verket. Så därför lät det verkligt realistiskt :) Men jo, sounden är helt OK och användbara (lite mycket med 100% HS förstås..), akustiska kompet måste bort eller fixas dock.
--- Slut citat ---
Tjou Tsm!
Var inte meningen att vänster och höger skulle vara lika, testade bara på olika sound och midiprogning, sen att mixen försöker efterapa en dubbling är en ann sak, och det låter ju, ....väldigt otajt nu! Och acken kommer att fixas till sen när jag har kommit över mitt experimentella stadie och koncentrerar mig på själva låten :)
--- Citat från: Kornstad skrivet 19.10.2008, 20:49:55 ---Tycker det passar fint med trummor helt klart, men jag gillar inte det trum-setet i Hypersonic som du använder nu. Alldeles för mycket jobb på bastrumman också för att det skall bli riktigt avkopplande och matcha övriga musiken. Rätt trumkomp i övrigt, men skippa hälften av baskaggeslagen.
För övrigt riktigt snygg midi-kompilation det här.
--- Slut citat ---
TAckar för den Kornstad!
Det använda trumsetet är icke Hypersonics utan mitt gamla goda AD! HAr inte hunnit undersöka Hyperns trumkorridorer ännu, skall nog köra test med dom lite senare dock. Ska se över både trumkomp och ackelirningar senare när jag kommit över den stora entusiasmen med Hypern. Ska kolla låten med andra invinklingar då! :)
TUSEN TACK FÖR ERA ÖRON OCH SNYGGA KOMMENTARER, TAR ÅT MIG OCH FORTSÄTTER MED UTVECKLANDET! :)
h. johan
Emulator:
moogen kryper in under skinnet ibland, men visst fasen låter det trevligt? absolut!
Osso lite sång på det här snarast bitte!
:)
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.10.2008, 00:01:13 ---moogen kryper in under skinnet ibland, men visst fasen låter det trevligt? absolut!
Osso lite sång på det här snarast bitte!
:)
--- Slut citat ---
Vielen danke mein herr!
Håller på och skruvar till "riktig" acke nu, ny mick o ny motivation! :P
OCh visst ska sången skalla här innan det e klart!
Takk o bokk för lyssningen, hoppas skinnet tillåter flere lyssningar! :D
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida