Forum > Demolåtar
FLYTTAT - Eko Black Death - omdöpt
Dividend:
Har kommenterat denna tidigare. Tror det låter trevligare nu, och lättare att ta åt sig kompositionen också. Så vad du än har gjort så ändra inte tillbaka ;)
Bra ju ...
Lite åsikter
Tycker denna låt låter på ett vis som gör att jag förväntar mig en text/sång som bär det, alltså genomarbetad, gärna känslosam utan de värsta klicheerna eller blir tillgjort.
Kan ärligt säga att haf hör bara delar av vad som sjungs, kanske svengelskan som gör det och då lär jag fatta efter nån omlyssning
Sången är utryckfull, låter som den har nåt att säga som är okänt ;) Har skitdåligt gehör faktiskt, så det ger nog inte så mycket att jag säger att jag tycker du sjunger säkert, men finns antydningar till falskhet på nåt ställe i form av mycket små-dissonanser. eller gröt eller man vill kalla det. Nåt slags rester, som på nåt vis ger karaktär åt hela låten, som en bra röst kan göra.
Eller så är det min lyssning ;)
Överhuvudtaget en bra prestation. :)
Släng upp texten i första inlägget :D
Wernborg:
Gillar sådana här berättelser. Bra melodier, men...
Otajta trummor. KVANTISERA för bövelen.
Plocka bort minst hälften av effekterna på sången. Du har karaktär, men det försvinner helt bland effekterna.
Gott.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 26.11.2008, 05:13:18 ---Intressant! Vackert, melankoliskt tema. Låter väldigt brittiskt med kvalitet och jag kommer att tänka på Moody Blues.
Snyggt arr och sång som borde komma upp ytterligare. Mixen annars helt ok. Drumsen lite som i ett annat rum men inget
kritiskt. Gillar din musik Eko!
--- Slut citat ---
:D Tackar å allas vägnar då för att du gillar kompositionen. Om gitarrerna dras ner lite så kanske sången kommer fram bättre.
Eko
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 26.11.2008, 11:47:17 ---Har kommenterat denna tidigare. Tror det låter trevligare nu, och lättare att ta åt sig kompositionen också. Så vad du än har gjort så ändra inte tillbaka ;)
Bra ju ...
Lite åsikter
Tycker denna låt låter på ett vis som gör att jag förväntar mig en text/sång som bär det, alltså genomarbetad, gärna känslosam utan de värsta klicheerna eller blir tillgjort.
Kan ärligt säga att haf hör bara delar av vad som sjungs, kanske svengelskan som gör det och då lär jag fatta efter nån omlyssning
Sången är utryckfull, låter som den har nåt att säga som är okänt ;) Har skitdåligt gehör faktiskt, så det ger nog inte så mycket att jag säger att jag tycker du sjunger säkert, men finns antydningar till falskhet på nåt ställe i form av mycket små-dissonanser. eller gröt eller man vill kalla det. Nåt slags rester, som på nåt vis ger karaktär åt hela låten, som en bra röst kan göra.
Eller så är det min lyssning ;)
Överhuvudtaget en bra prestation. :)
Släng upp texten i första inlägget :D
--- Slut citat ---
:D Tack Div för kommentarer och gillanden har nu lagt upp texten i första inlägget - den är lite svår att uppfatta kanske tror inte att det har att göra så mycket med svengelskan.
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.11.2008, 14:57:54 ---Gillar sådana här berättelser. Bra melodier, men...
Otajta trummor. KVANTISERA för bövelen.
Plocka bort minst hälften av effekterna på sången. Du har karaktär, men det försvinner helt bland effekterna.
Gott.
--- Slut citat ---
Tack Wernis för omdöme - kan man kvantifisera en audiofil i Cubase4? Ja det kan man säkert men kan Eko det? Nä tror inte det men jag ska läsa manualen kanske hm.... Vadå effekter på sången? Det är inget jag har hört :blink:
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida