Forum > Demolåtar
FLYTTAT - Eko Black Death - omdöpt
Emulator:
Håller med IKEN! och yllet (vars kommentar om trummorna va lysande) Ett snyggare arr, eller det kasnek räcker med att behålla instrumenteringen med lite bättre ljud? Pianot måste spelas med pedal, låter stelt nu.
och sång. Mixwen är inte bra som den är nu, men låten gillar jag. fanken, du skriver ju bättre och bättre låtar, och det är väl ändå det viktiga.
Så, kolla om du kan skeppa midifilerna till någon erkänt bra mixare/arrare, och be den göra en snabbinställning. Yllet?
Eddi:
Tack för alla synpunkter. Vitsen med min fråga var ju att jag nångång måste lära mig hur saker och ting ska låta. En virvelkagge skall inte låta som en pappkartong fylld med svinto ... hm okej - det tyder jag att det måste låta mer fläsk. Kan nog hålla med om att stråkarna låter midi men just den här veckan har min symfoniorkester ledigt. Så då måste jag ju använda det jag har. Pianot är förresten det MaxB tipsade om tack MaxB tycker det låter bra i gruppmix så att säga.
Okej har försökt att ändra rumseko - fläsktillägg - EQuat en del etc. - hur låter det nu då?
Eko (som är tacksam över alla fina ord och förslag som kommer i min väg) :D
Eddi:
Ny utfreadad version finns nu i första posten. Nya trummor ny bas nya ljud - samma låt.
Eko
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 21.10.2008, 09:45:42 ---Ny utfreadad version finns nu i första posten. Nya trummor ny bas nya ljud - samma låt.
Eko
--- Slut citat ---
Ny utfreakad version? :P I'll be back!!!
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 21.10.2008, 09:45:42 ---Ny utfreadad version finns nu i första posten. Nya trummor ny bas nya ljud - samma låt.
Eko
--- Slut citat ---
Basljuden låter alldeles för tunna i mina lunchhörlurar och jag saknar omväxlande fingerspel på bashalsen. Jag skulle uppskatta om du tar dig tid att spela på den riktiga basen. Stråkarna har onödigt hög volym där de kommer in en bit in i låten. Jag hör i den här versionen en del andra ljud som jag upplever gör mixen grötigare än nödvändigt. Jag vill ha trummorna i halva hastigheten.
Jag skulle vilja höra låten med fyra-fem musiker, trummis basist pianist och en eller två till. Det du!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida