Forum > Demolåtar

karl-fly

<< < (2/6) > >>

Leif:
Tjena Karl!

Det här låter vackert! Snyggt arrangerad musik. Sången är också bra, men personligen gillar jag när du ligger på de lägre tonerna och sjunger. Det låter ju rent om de höga med, så dem är bra på det viset, men de låter väldigt ansträngda. För mig förstör dem låten lite, men det är ju bara en smakfråga. Däremot så knastrar det lite på just dem höga tonerna. Kanske räcker med att dra ner lite på dem ställena/stämmorna, eller så är det filen som spökar för mig. Riktigt vacker låt för övrigt! Den har stor potential!

Tack ska du ha för musiken! :)

LisaS:
Skön låt! Lite småfix, sen är det klart.

--- Citera ---En skiss i rätt riktning???
--- Slut citat ---
Nej, en färdig låt på alldeles rätt väg.

Jag gillade de lite ansträngda tonerna på höjden, fick mig att tänka på Roger Waters (fast renare)  :wub:

Eddi:
Och nu väntar vi på Lisas första låt - kom igen med så mycket bra kommentarer så har du något skoj i bagaget. Ursäkt trådkapningen men det var för en vktig sak.
Eko

Larsson:
shit vad sbyggt när du får till peaken & stegrar på in the air..
sedan kommer nästa vända, där blir det lite böverdos av  högpitch sången
och samma strof sitter inte lika gjuten andra vändan...

skulle vara grymt om du kunde ta ner tempot på ett passande vis
för att sedan avsluta det på samma sätt som första vändan..

alltså som tips, enkelt att föreslå men svårt att genomföra..
och inte heller nödvändigt..det är skitsnyggt i sin helhet
dvs... ett snyggt hantverk som kan hålla fullt ut med lite omorganisering

avslutningen på första versen är ett föredömme!!
:)

Kornstad:
Det är så härligt att höra vad vissa kallar skiss och vad en annan kallr klart.
Mina "färdiga" låtar kommer ju inte ens i närheten av din "skiss" och det ger mig hopp....jag kan alltså få mina låtar att låta ännu bättre om jag bara lär mig lite mer...    ;)

Riktigt skön låt det här och jag får hålla med Larsson om "..in the air.."   Riktigt snyggt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion