Forum > Demolåtar

karl-fly

<< < (4/6) > >>

Åsa:
som sagt.. en jättebra "skiss", låten behöver ju något mer för att den ska fånga öronen och känslan mera. På ett ställe där på slutet är stämmorna inte alls vänner med varandra  :blink:

men men, som skiss är det ju skitbra, helt klart på väg åt rätt håll. Skön låt.

Kornstad:
Har lyssnat ett flertal ggr nu och jag reagerar på att slide-guran eller vad det nu är inte hamnar riktigt rätt ibland och att den tar tid på sig att hamna i lätt tonläge emellanåt. Men den ger en skön fyllnad så byt inte ut den mot ngt annat bara om du gör om sedan.

Vid 2:24 "come and try your wings.." kommer det in en gitarr tror jag som ligger på låga toner. I mina lurar så slår "bas"-tonen igenom en del. I monitorerna hörs det inte så, men blir det så i lurarna här så brukar det även bli så på stereon när jag har testat.  Kanske skall sänka basen en liiiiten aning på den?

Stämmorna i slutet där på fly me up behöver ju läggas om en del. Vissa sura toner där.

Reagerade också på att kongasen ligger ngt högt i volym. När jag efter tredje lyssningen verkligen noterade den, så tog den nästan uppmärksamheten från resten och jag tappade det andra. Kanske sänka denna något bara så den inte ligger så jättetydligt i volym mot det andra rytm-kompet, som för övrigt kompletterar riktigt snyggt.

Svårt dock att vara riktigt kritisk när jag diggar din musik så mycket. Glömmer bort mig och gungar med istället.

equality:
Finns nästan alltid några rysansvärda höjdpunkter i dina låtar. "Fly up in the air" (01:40) är en sådan. Saknar lite av dina annars välfunna harmonibryt. Sista minuten känns som lite utfyllnad. Sticket då? Congasen funkar bra. Spelar själv? Mixen snygg, liksom elguran. Oktavstämmor har jag svårt för men det visste du.

Clemens:
Hej Karl!

Tycker detta är skitbra!..en av dina bästa..( vågar man säga det, missar säkert nån låt ) tycker inte denna är en skiss utan färdig..kan ju alltid göras små justeringar men små då i så fall..men som helhet står den på egna ben... B)

mahan:
Tjou Karl!

Efter två lyssningar måste jag fråga, varför ligger denna på "halvfärdiga" avdelningen?
Den är ju så  färdig som den kan bli, ett riktigt guldkorn.
Snyggt arr, lugnt men taktfast, och bongos sitter najs här.

Och igen ett mycket snyggt personligt och eget sound på hela rasket,
behöver bara rulla två sekunder på spelaren så  vet man vems låt det är! :)

Funderar vad du använt  till bakgrundsmusik, nånsorts orgel eller... 
sitter jäkligt snyggt med acken o basen utan att gröta sig.

Så  det blir definitivt 5/5, hittar för tusingen inget att såga på,
jag hatar ju "fade outs" men här måste jag säga att tillomed det låter bra, godkänt!

bra jobbat o upp med den genast på  FÄRDIGA! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion