Forum > Demolåtar
karl-fly
karl:
Leif...tack för lyssningen och kul att du gillar...vill ju ha en ökning av intensiteten men väljer ofta en tonart där balansen mellan högt och lågt inte är 50% utan det kan bli ansträngt uppåt...funderar på att ta några sånglektioner och se om man kan utöka uppåt :unsure: ska kolla blipsen i mixen...tnx
Lisa S...tack för lyssningen...ja , lite småfix. tnx / karl
Larsson..kul att du gillade fortsättningen uppåt (så här efteråt känns den som det är hooken,första gången) av röstresursskäl förstår du att det inte var möjligt andra gången B) så kanske jag tar ner den och försöker få intensitet på annat sätt...
Kornstad...tycker dina låtar når höjder...absolut...håller på med ett collab som kommer att bli bra och i jämförelse med det så kändes denna som en skiss eftersom den är enkel i sin byggnad och instumentering och allt sitter inte vad beträffar sången ännu....Allt gott / karl
Emulator:
in the air...japp. snyggt!
Sen känner jag tyvärr lite att man hört detta förut...det är väl nackdelen att som du spruta ur sig en oherrans massa bra material? Inget fel eller så, men det känns som den trampar lite, lyfter aldrig ordentligt...
jag efterlyser lite större kontrast i arret. något som skakar om lyssnaren halvvägs eller så. Lite för mycket samma samma nu.
Höga toner anstränga någon stans aksnek, men första in the air sitter klockrent. Ha det som "Mindset" och frösök att få arret att lyfta till samma höjder.
typ.
eller något.
överlag bra, men behöver något mer.
Stolle:
Detta var en riktigt trevlig bekantskap. Väl värd att jobba vidare med.
Som Emulator säger så vore det skönt om den arrades upp ännu mer för att få in ännu lite mer dynamik i låten, men det är ju trots allt bara en skiss och det är ju sånt man jobbar med allt eftersom. Jag gillar din röst otroligt mycket. Som Lisa påpekar så låter det Roger Waters ansträngt på ett bra sätt.
Skall bli intressant att höra den färdiga versionen.
karl:
Emu....vet om det men det som kommer kommer och jag börjar förlika mig med mitt stuk så....känner mig hemma i genren sas....och andra får pyssla med annat...det här är mitt stuk, det är så här jag låter..iaf i denna låt och många andra :huh: :mellow: -_- ...tnx för kritik , Allt gott / karl B)
stolle...fortfarande som du säger en skiss....det finns fortfarande lite utrymme för något mer men kommer nog vara i samma stil...ansträngt , Waters? är det som i "mother" eller? länge sedan jag lyssnade på Floyd....tack för dina öron ...Allt gott / karl
Emulator:
inget fel med det... varken på metodiken eller stuket :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida