Forum > Färdiga produktioner

Spinach Beach - Eye To Eye

<< < (2/2)

emser:
Det var väl inga fel på den här?
Låter som Dave Stewart har varit framme och skruvar till gursolo ljudet. (snyggt)
Möjligtvis är vers sången lite muggig.

/And

flabb:

--- Citat från: emser skrivet 19.10.2008, 18:16:10 ---Det var väl inga fel på den här?
Låter som Dave Stewart har varit framme och skruvar till gursolo ljudet. (snyggt)
Möjligtvis är vers sången lite muggig.

/And

--- Slut citat ---

:wub:

Eddi:
Tredje versen är bättre sångmässigt och det handlar inte bara om att en överstämma kommit till. Tycker att de två första verserna borde sjungas om i samma anda. Trummorna tycker jag låter bra och javisst solot är perfa, reffen är medryckande.
Eko

flabb:

--- Citat från: Eko skrivet 19.10.2008, 19:26:12 ---Tredje versen är bättre sångmässigt och det handlar inte bara om att en överstämma kommit till. Tycker att de två första verserna borde sjungas om i samma anda. Trummorna tycker jag låter bra och javisst solot är perfa, reffen är medryckande.
Eko

--- Slut citat ---

Tycker också sista versen är bäst, delvis för att falsettstämman ligger med, fast jag vet inte om de första verserna skall vara likadana, men upp till CC att göra om, om han orkar, vi har ju nya alster på G ;)

carl cadello:
Hrmf.... :angry: Jag har alltid vetat att jag kan sjunga jättebra.....

ända tills jag började spela in för ett par år sedan. Det var en klart obehaglig upplevelse.  :o
Jag har mest skyllt på latency och att ungarna stör i bakgrunden.
Men det går sakta upp för mig att det kan vara något annat. :)

Nej, jag håller med. Den sista versen är betydligt bättre än de två första. Den ligger väl närmare min "sanna natur".
Jag får väl försöka hitta rätt tonart för mig och de tre toner som troligen finns i mitt begränsade röstomfång.

Jag har ändrat lite av de saker ni påpekat innan: fillsen, orgelns skitighet och lite till. När jag orkar ska jag kraxa om. Sen ska jag lägga upp den igen.

Kul att så många gillar låten. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion