Forum > Demolåtar
OceanMusic - Trotting Ny mix 081015!
MaxB:
Orgeln är skön, bassisten och gitarristen har ju inte spelat lika länge som keyboardisten men det hörs att de tycker det är kul så de ska absolut vara med.
Det finns flera exempel på att flöjten i introt var vanlig på den tiden det begav sig, då Deep Purple höll på som bäst. Jag tycker den kan vara kvar. Basen snubblar nånstans men vem gör inte det, det kan man leva med.
Nå, vem ska sjunga? Har du skrivit nån text ännu? Nu kommer du inte undan. :D
Marre kan nog förgylla anrättningen, om hon har tid!
Tung gung - from the ocean!
oceanmusic:
Hepp!
Mahan, LisaS, Stolle, Leif och MaxB tack för bra feedback! :)
Det är en skiss fortfarande och trots påpekanden om både gitarr- och basspel är jag ändå rätt nöjd, pianist som jag är. Orgeln är en 60-tals orgel från Halion One med en gnutta Amp Simulator. Håller med om att det är lite fattigt, är inte riktigt kunnig i genren, än. Sång tror jag skulle kunna fylla upp bra men det kommer inte vara jag som sjunger... Ingen text finns än, kan inte skriva texter.
När det gäller flöjten vill jag gärna behålla den, för mig sätter den någon slags stämning. Nivåerna ska jag se över, vissa partier ska absolut ses över och förmodligen spelas in på nytt.
Mao, jag har en halvfärdig skiss med bra feedback, ingen melodi eller text, ingen sångare osv osv. Det löser sig säkert nog. :rolleyes:
Återkommer säkert med denna i annat skick. ;)
Emulator:
riktigt distad flöjt är i princip aldrig fel :rolleyes:
Sen går det att med idogt arbete tighta till gitarrer också, i sin daw.
Mixen är ju rå, orgeln är längst fram o alla andra långt bak. Men ratta lite och återkom :)
IKEN:
Sologuran låter lite Steve Hackett,inget vibrato, inget bändande,raka toner alltså.
''Hammonden'' är lite för hög om du jämför med resten,Flöjten passar in,på 70-talet blandades rätt friskt,,lyssna på Fokus....... :wub:,eller Varför inte Grobbscnitt , eller Rick Van Der Lindens Ekseption,eller Kebnekaise........Yes,Genesis..... You name it...
Basen måste nog du styra upp..............,den seglar lite hit o dit emellanåt. ;)
Nu har jag iofs hört denna för ett tag sedan,men utan flöjten,som jag sa då,bra låt jobba på med den!
Det finns vibbar från nästan hela det tunga gardet av 70-talsband här,och,ärligt,de spöar skiten ur vilket band som helst av i dag...... :D
Kan bli kanon,ett mail till Big Ian fixar sången :D(jag har faktiskt Roger Glovers mailadress)
oceanmusic:
Emulator och IKEN, tackar och bockar! :)
Nu har jag fiffat lite enligt tipsen men jag hoppas att stämningen kvarstår. Nya versionen i trådhuvudet.
Har dock inte hunnit lägga om något än.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida