Forum > Demolåtar

OceanMusic - Trotting Ny mix 081015!

(1/3) > >>

oceanmusic:
En låtskiss som har "stannat av" lite så jag lägger ut den för tips och feedback. Någon slags mer "avancerad" melodi och sång a la Ian Gillan kanske?

LÅTNAMN: Trotting
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 4.25
KOMPOSITÖR: Ocean Music/JT
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

Ändring 081015

Ny mix men stämningen är förhoppningsvis fortfarande "rockin' sixties".  :)
Trotting II

mahan:
Tjou OM/JT!
Ett kul potpurri av 60-70-t6als sound. Orgeln låter saftigt och drägligt snyggt, lite ner på nivån så att den inte tar kol på alla andra inblandade musiker! ;)
Förnimmer stundom en sologura... lååååååångt bak i salongen..dra fram den lite mer så  att man hör whats going on med den.
Flöjten i introt och outrot får jag inte riktigt att passa in... bör bytas ut mot nåt med lite mer "rockigare" sound kanske.
Basisten verkar lite borttappad ibland, han har kanske inte ställt upp vid alla träningpass... :D  Bassoundet har han skruvat riktigt snyggt.

Så nu gäller det för kompositören att få  ihop ett tajt arr av dessa goda ingrediensser!
KÖR HÅRT! :)

h.  johan

LisaS:
70-talsrock gillas. Men jag håller med föregående talare, skippa flöjten.
Jag gillar orgeln, men ibland tycker jag att det saknas lite fler instrument stundtals. Ös på med ännu mer gitarr kanske?
Jag tycker inte att det är riktig sammanhållning i de olika instrumenten, det spretar för mycket i ljudbilden vilket gör det svårt att höra allt.
Basen behöver nog spelas in på nytt också.
Annars är det en god grund som jag tycker att du ska jobba vidare på, och försök hitta någon cool sångare som passar i stilen (du kanske är en cool sångare själv, det har jag ingen aning om. I så fall är det bara att köra).  :)

Stolle:
Han orgelkillen är bättre musiker än de andra i gänget. Han kanske skulle sparka de andra nissarna och starta en solokarriär... Grymt orgelljud! B4 med mycket dist eller annat?

Hade det inte varit perfekt med vintage expansionen till ez-drummer som trumljud här?

Sologitarren borde nog spelas om. Om den skall vara med så borde den nog få komma fram lite mer. Kanske att den hellre är tyst när den inte skall ta plats och så låta den komma fram till förgrunden och duellera med orgelfarbrorn...

Leif:
Tjena!

Jag håller med föregående kommentarer...men du har en riktigt snygg låt på gång här. Kan bli hur bra som helst med rätt ingridienser och orgeln är ju det som jag mest/först fastnar för. Gött spelat! Resten kan nog behöva en del justering låter det som. Jag ser fram emot att följa upp den här låten!

Tack för musiken och ha de bäst!

/Leif

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion