Kontrollrummet

Brother!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

LÅTNAMN: Brother
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Så, kan man börja betrakta den här som klar tror ni?

Brother.mp3


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ha, ha! Nej!  :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oh brother...
Låten e ju fin o mixat har du.. ett antal gånger
Måste genast säga att jag tyckte mer om föregående version. Det som skiljer är kanske det att nu har liksom "stängt" in akusten så att den känns torr och i "ena örat" panorerat, bred ut den, ge den lite mera space, det e ju den som tillsammans med sången gör hela låten. Och dra hjärna in fingertrumman lite längre mot centrum oxo, så behöver den inte arbeta i rummet intill :)

såhär denna gång ;)


h.   mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............



Utloggad lonewind

Oh brother...
Låten e ju fin o mixat har du.. ett antal gånger
Måste genast säga att jag tyckte mer om föregående version. Det som skiljer är kanske det att nu har liksom "stängt" in akusten så att den känns torr och i "ena örat" panorerat, bred ut den, ge den lite mera space, det e ju den som tillsammans med sången gör hela låten. Och dra hjärna in fingertrumman lite längre mot centrum oxo, så behöver den inte arbeta i rummet intill :)

såhär denna gång ;)


h.   mahan

Och ännu mera sablar :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oh brother...
Låten e ju fin o mixat har du.. ett antal gånger
Måste genast säga att jag tyckte mer om föregående version. Det som skiljer är kanske det att nu har liksom "stängt" in akusten så att den känns torr och i "ena örat" panorerat, bred ut den, ge den lite mera space, det e ju den som tillsammans med sången gör hela låten. Och dra hjärna in fingertrumman lite längre mot centrum oxo, så behöver den inte arbeta i rummet intill :)

såhär denna gång ;)


h.   mahan

Och ännu mera sablar :D


Jaaduu, många sablar skramlar :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ha, ha! Nej!  :lol:

Sablar ;)


Nej Jaaag hade ju gjort ett helt annat arrr...  -_- -_- ;)
Innan det blir för mycket internskämt vill jag bara säga att jag gillar den här låten skarp och den funkar alldeles utmärkt i denna tappning. Jag kunde inte hålla mina klåfingrar i styr utan testade ett annat arr men det är historia nu.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad lonewind

Ha, ha! Nej!  :lol:

Sablar ;)


Nej Jaaag hade ju gjort ett helt annat arrr...  -_- -_- ;)
Innan det blir för mycket internskämt vill jag bara säga att jag gillar den här låten skarp och den funkar alldeles utmärkt i denna tappning. Jag kunde inte hålla mina klåfingrar i styr utan testade ett annat arr men det är historia nu.  :D

Finns inget som säger att det inte får finnas fler versioner av samma låt så jag tycker du gjorde rätt!

Jag tror jag lämnar den här låten nu och tittar framåt. Måste sluta att fastna i låtarna. Får mig bara att tappa lust och kreativitet....


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
INTE RISKERA LUSTEN OCH KREATIVITETEN :)


H.   mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Jarnis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Mysig gitarr, snyggt munspel. En starkare refräng hade inte suttit fel. Trevlig liten låt annars.


Utloggad lonewind

Mysig gitarr, snyggt munspel. En starkare refräng hade inte suttit fel. Trevlig liten låt annars.

Tack, jag håller med om att ref kunde varit starkare. Men jag tyckte den ändå funkar som den är!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mysig gitarr, snyggt munspel. En starkare refräng hade inte suttit fel. Trevlig liten låt annars.

Tack, jag håller med om att ref kunde varit starkare. Men jag tyckte den ändå funkar som den är!

Trevlig  låt som sagt. Lite gnällig låttext ;) , men det håller ändå för din röst är inte gnällig. gnälliga goth-texter med gnällig röst är det värsta jag vet. Typ Kent och sånt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad lonewind

Mysig gitarr, snyggt munspel. En starkare refräng hade inte suttit fel. Trevlig liten låt annars.

Tack, jag håller med om att ref kunde varit starkare. Men jag tyckte den ändå funkar som den är!

Trevlig  låt som sagt. Lite gnällig låttext ;) , men det håller ändå för din röst är inte gnällig. gnälliga goth-texter med gnällig röst är det värsta jag vet. Typ Kent och sånt.

Ah,va kul. Tur att jag inte gick över gränsen med mitt gnällande då  B)


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Trevlig låt!..alltid en utmaning med  en så avskalad bakgrund..men det låter fint!..bra sång!



Utloggad lonewind

Trevlig låt!..alltid en utmaning med  en så avskalad bakgrund..men det låter fint!..bra sång!



Hej, vad kul att du tycker så och att du säger det!
Tack!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Varför skall alla låtar följa en mall vad gäller panorering? Jag tycker den här låter otroligt bra och panoreringarna är retro-sköna. Skönt slut med den lååångsamma nedtoningen och munspelet som håller ut på en ton. Sången är kanon!

Jag har bara en hang-up (vid hörlurslyssning). När gitarren spelar en viss ton (vid 00:05 och 00:12 tex) så blir det någon märklig effekt att just den tonen blir panorerad i mitten. Låter lite konstigt, som att det är en annan gitarr som dubbar bara där.
DON'T PANIC


Utloggad lonewind

Varför skall alla låtar följa en mall vad gäller panorering? Jag tycker den här låter otroligt bra och panoreringarna är retro-sköna. Skönt slut med den lååångsamma nedtoningen och munspelet som håller ut på en ton. Sången är kanon!

Jag har bara en hang-up (vid hörlurslyssning). När gitarren spelar en viss ton (vid 00:05 och 00:12 tex) så blir det någon märklig effekt att just den tonen blir panorerad i mitten. Låter lite konstigt, som att det är en annan gitarr som dubbar bara där.

Hej!

Det var kul att få OK även för ljudbilden. Tack för det!

Skumt det där med gitarrtonen du upplever. Har själv inte märkt det. Och tror inte jag vill det heller för då kommer jag haka upp mig på den och vi har redan tagit om den här gitarren allt för många gånger ;)

Jag tror jag låtsas om som att jag aldrig hört talas om några konstiga pangitarrljud. :D