Kontrollrummet

stajo feat johan_s - se dig runtomkring

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
LÅTNAMN: Se dig runtomkring
ARTIST/GRUPP: stajo feat johans
GENRE:Pop
LÅTLÄNGD: 2.54
KOMPOSITÖR: Staffan Jonsson   
PRODUCENT: Staffan Jonsson
MEDVERKANDE: Johan Sandberg på sång och Jonas Ekestubbe(djonas) på trumprogrammering
INSPELNINGSÅR: 2005 - 2008
FORMAT: mp3
LÄNK: Se dig runtomkring

Denna låt skrevs till hybrid festivalen på forum.studio.se 2005. Jag hade naturligtvis missförstått uppgiften och kom väldigt långt ner i fältet ;) , men jag var ändå stolt eftersom två i alla fall tyckte den var värd full pott. Nu har jag gett den en liten ansiktslyftning med nya ljud och annorlunda slut och någon ny slinga samt har Johan sjungit in den och jag följer inte reglerna alls nu vilket jag som sagt inte gjorde innan heller.

Här är reglerna:

REGLER
Jag har gjort ett trumkomp i tre olika stilar Här - Högerklicka och välj spara som.......
Det börjar med Samba sen Funk och avslutas med Dansband.

Uppgift:
* Du skall göra en låt utifrån detta komp innehållande dessa tre stilarna.
* För att låten skall ha en röd ska du i låten ha en temamelodi som återkommer minst en gång inom varje genre.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Detta var mycket upbeat för att vara din låt. Inte illa för dansgolvet kanske men jag känner mig inte riktigt hemma där. Känns lite stressigt med disco-backingen men regler är regler och det här skulle nog funka till ESC?
Dina vackra harmisar med stark refräng som är ditt signum finns där och det gillas verkligen. Tycker kanon-körerna funkar bra också. Bra sångare. Stillsammare version (utan regler) får du gärna skicka till mig.  :) 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Om jag inte minns fel så gick det ännu sämre för mig i denna festival. Jag tror att jag kom absolut sist. :lol:
Känns mycket som en dansbandslåt det här. Tycker definitivt att du ska lägga nya trummor och spela in den igen.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
equality

Jo rätt kul med en snabb låt faktiskt. Kan hålla med om att den kan kännas lite stressad, så ja kanske man skulle fundera på att tom sänka några bpm om jag ändå byter ut/tar bort trummorna och gör mer radikala förändringar. Vi får se, skall snacka med johan.
Tack för komments :)

martinm

Hehe jo näst sist blev jag nog ja :). Om jag gör om den helt så blir den nog mer stillsam ja. Samtidigt tycker jag faktiskt om den som den är också, lite stressig ja och kanske lite dansbandsvarning men lite skoj också. Fast en lugn variant börjar det luta åt lite också ja vi får se.
Gott tack
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Inte alls min musiksmak så jag kommenterar mixen/instrumenten. Kommer nog låta som jag klagar en del, men det får ni ta :)

Discotrummor... finns kanske nån tanke med detta? Drivet förstår jag, men det känns lite krystat? Jag hajjar snarare till än diggar när de kommer in. Inledningen med etnorytmen värnar om annat...

Intressant att refrängen tar ner låten, snarare än att plocka upp den, kanske skulle funka i ett annat sammanhang, men här blir det mer antiklimax. Refrängen har i övrigt en trevlig hook som kan vara värd att ta vara på...

Låten överlag låter väldigt midi och jag saknar svänget.

Det jag stör mig mest på är nog trummorna faktiskt, ger det gärna en ny lyssning om ni hade tänkt göra nåt annat med dem...

Keep it up!

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mm. låten är bättre än nuvarande kostym. Jag tror att ni skule åka fullt ut och slå på mycket salsapercussion och skojiga rytmgrejjor...lite så?

Låten och harmonierna gillas :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Yllet
Discotrummor... ja uppgiften som jag såg det var att sätta musik till trummorna så någon mer tanke var det inte. Men i det här skedet när tävlingen är över kunde man ju faktiskt göra något mer ordentlig omarr än latmasken här har gjort.  Synpunkten vad gäller refrängen har jag hört från fler men jag tyckte det blev coolt liksom, kan inte förklara det på något annat sätt. Jepp funderar starkt på att byta ut trummorna.
Tack för komments :)

Emulator

Så du tror inte på att lugna ner den lite då?

Gott
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Stajo!

KAn väl hålla med att trummorna låter kasst, plopp tjoff tjoff, mycket paffiga o torra utan dynamik. Läser att du funderar starkt på att byta ut trummorna, BRA! :D
Med bättre trummor omed mjukare sound kommer låten att få en helt annan karraktär. En sånhär låt tycker jag ska gunga sig fram o inte skaka sig fram.

Sången o låtarret e ju snyggt så lite jobb till med trummisen o detta blir kalas! :)

h.  johan  (jo... han från Obbnäs)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............