Forum > Demolåtar
Ny slaskdemo från BADLANDS och IKEN..
IKEN:
B)
http://www.theikenband.se/Will%20You%20%20Follow%20me......%20Test..mp3
Vänner!
Kom nu i håg detta: En slask,inget mixat,inget eq:at,sången,guror,bas,första tagningar,trummorna
är ungefär vad vi kommer att använda.. DOCK!!! med mer fills o.dyl.
Det skall till ett intro,som BAD filar på just nu,dessutom ett outro,basen skall liras om,sången tas om...
men vi ville visa er låten som den har kommit till.
Jag hörde den på Badlands hemsida och kände att,typ,hmmmm,den där vill jag fixa till....
Så, innan ni skjuter oss i sank,läs min/vår förklaring på låten är ni snälla :D
MaxB:
--- Citat från: IKEN skrivet 11.10.2008, 18:13:55 ---Kom nu i håg detta: En slask,inget mixat,inget eq:at,sången,guror,bas,första tagningar,trummorna
är ungefär vad vi kommer att använda.. DOCK!!! med mer fills o.dyl.
--- Slut citat ---
Vill testa om jag kan lägga ut mediapselaren för låten, innan jag strömmar och lyssnar:
[mp3=200,20,0,left]http://www.theikenband.se/Will%20You%20%20Follow%20me......%20Test..mp3[/mp3]
MacTS:
Kan nog bli bra det här. Schysst grund att stå på. Jag skulle vilja höra mer av den "Knoplfleriga" gitarren som dyker upp i ena kanalen, typ lite plock/licks med det soundet på fler ställen i låten.
Sången är ju bitvis sur, men den skulle ju läggas om! Basen "slår igenom" på några ställen också.
Men jag tror det kan bli en riktig bra låt!
MaxB:
Lite problem att hitta tonerna i slasksången men iden är definitivt "good".
Sången skulle kunna vara Mark Knopflers eller Bob Dylan beroende på om det ska vara lite falsksång eller inte. Nu lutar det åt Bob Dylan... :wub:
Kul att höra era låtar Iken. Det hörs att det är myskänsla i era musikmöten => perfekt!!!
IKEN:
Tack pojkar!
Detta är som sagt bara en ''slaskversion'',känner ändå att det kan bli ''nått'' av detta........Janne(BADLANDS för er)har gott om ideer,ingen har tagit honom på allvar vad gäller musiken genom åren,vi står på samma grund ungefär,1959 års modell......,(näe ingen rosa lack och kromad grill.... 59-års modell) :lol:
det är skitkul att få jannes förtroende att fixa till hans ideer..... :wub:
Vi har kul,det är helt klart så. Han växer som musiker,jag lär mej mixa... :)
Det bästa av 2 världar...... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida