Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I dont wanna grow up

<< < (3/5) > >>

freddy:
Ja, produktionerna dina är alltid bra. Tycker den känns lite nära ibland, på verserna speciellt, vet inte varför. men det känns lite "konstigt" i lurar. Antagligen blir kontrasten från dom "blöta" stämmorna i refrängen för stor?

Som alla andra har sagt så låter det 50/60-tal, kul att folk envisas med att låta så än idag :D

Jag gillar mer när dina låtar flörtar med lite mer modern pop, tyckte denna var lite platt faktiskt. Refrängen var lite default, känns som man hört detta hundra gånger förr är jag ledsen.

Men som sagt, allt låter skitbra och framförs fläckfritt.

Du har ju en riktigt bra sångröst med, tyckte dock att det var något skumt med fraseringen/uttalet i denna låt. Inget jag reagerat över i tidigare alster från dig.

Så sammanfattningsvis: Bra rattad och framförd retromusik.

Emulator:
ja, läskigt snyggt producerad. Början känns dock för trist? Jag tycker du kunde smaska igång med en instrumental refräng, för att sedan ta ner den och börja om bygga upp den.

verkligen snygg refräng, bra körer också!

Sångrösten är som vanligt bra, men, som jag gnällt på förr, så låter engelska uttalet lite påklistrat, lite smådialektalt engelskt för att komme från en svensk. Wernborg kallar det skolengelskt...vete fåglarne, men nåt är det...

snyggt återigen Y!

equality:
Älskar detta! Körerna på slutet skulle nog få själve Phil Spector att rysa. Låter retro men väldigt fräscht. Fantastisk fin refräng. Everly Brothers i 21:a århundradet. Det enda lilla, lilla jag skulle drista mig att anmärka på är nylonguresolot. Skulle tänka mig ett mer blixtrande sådant men med  samma instrument. Helt suveränt ändå! Kanon-Jon. 

Yllet:
MaxB Tackar

freddy Jo det stämmer nog att den känns mer "nära" i verserna, mycket pga den är mer avskalad, ska se över detta. Uttalet är ju som det är :)

Emulator Mycket intressant tanke med att inleda med en refräng, jag ska helt klart testa detta. Sen om de blir instrumental eller med sång får vi se. Mitt engelska uttal väljer jag att inte kommentera, det är som det är, spelar väl ingen roll vilket land man kommer ifrån?! :)

equality Ojoj, tackar! Ska fundera över de här med nylonguran, inget jag tänkt på då jag mer ser den som backup, snarare än att den ska sticka ut. Men det är ju helt klart en smaksak. Den ska säkert kunna skimmra lite mer ;)

Återkommer med ny version när jag får lite tid. Jobbar för tillfället på en lite mer rock/pop-låt i "vanlig" ylletanda.

/Jon

MacTS:
Klart suveränt ljud! Älskar sångljudet!

Låten känns också bra, men det är väl inte riktigt min musiksmak, snyggt akkesolo.

Som sagt grymt ljud och superbra framförande!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion