Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I dont wanna grow up

(1/5) > >>

Yllet:
borttagen

Tokai:
Skön låt med mycket 50/60 tals feeling, lite N. Sedaka.
handklappen i början försvinner sen i låten, lika bra det, men tror dom finns i refrängen - som jag gillar skarpt, fastnar i skallen. Kanske höja handklappen där eller skippa dom i början?
Det är alltid intressant med kontraster som här med allvarlig text och poppig melodi.

Yllet:

--- Citat från: Tokai skrivet 11.10.2008, 17:54:29 ---Skön låt med mycket 50/60 tals feeling, lite N. Sedaka.
handklappen i början försvinner sen i låten, lika bra det, men tror dom finns i refrängen - som jag gillar skarpt, fastnar i skallen. Kanske höja handklappen där eller skippa dom i början?
Det är alltid intressant med kontraster som här med allvarlig text och poppig melodi.

--- Slut citat ---

Tackar tackar. Gött att de gillas, angående handklappen så har du delvis rätt. Anledningen var dock inte volym, utan att jag råkat dra på lite för mycket lowmid. Nu ligger det en ny version som är öppnare, och handklappet går fram bättre.

Stort tack

91:an:
Jag gillar den tidiga 60-tals känslan i modern tappning som du har i låten. Snyggt och lagomt arr med gitarrer och stämmor. Handklappningarna är mer tveksamma, tycker dom är för dominanta, det räcker om virveln slår dessa slag.

Eddi:
Skön låt - fantastiskt bra arrad och framförd - instrumentalt och sångmässigt - kan bara beklaga att du aldrig kommer att få lika många kommentarer som mig eftersom det inte finns så mycket att ändra på - skämt å sido - skitbra Jon.  :D :D :D :D
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion