Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Ut På Landet
IKEN:
:) Max min vän,snygg sång!!
Akkesolot är skitsnyggt.
Solot som tonas ner låter Dobro?
Eller är det slide? på en vanlig akke?
Enlighten me Please!!!!!
Varför tona ner där,det borde vara längre för tusan.....
Typ ''You And Your Friends'' från Dire Straits sista album........växelvis akke/elektriskt.....
MaxB:
--- Citat från: IKEN skrivet 14.10.2008, 20:31:58 --- :) Max min vän,snygg sång!!
Akkesolot är skitsnyggt.
Solot som tonas ner låter Dobro?
Eller är det slide? på en vanlig akke?
Enlighten me Please!!!!!
Varför tona ner där,det borde vara längre för tusan.....
Typ ''You And Your Friends'' från Dire Straits sista album........växelvis akke/elektriskt.....
--- Slut citat ---
Tack för alla snälla kommentarer. Skitkul att läsa!!!
Låten ska vara längre, absolut men jag har inte hunnit längre än så här hittills, så mycket annat att göra nu då jag flyttat ut på landet. Ikväll stod jag bakom gäststugan och sågade ved till öppna spisen - sen ska man elda i spisen och sen är det redan dags att lägga sig...
Dobron på slutet, hmmm, lite skoj. Det gnissliga ljudet låter nästan som dobro!
Det är elgitarren med slide. Jag testar för första gången det tips nån på kontrollrummet gav, att dämpa alla strängar med vänsterhanden, bakom sliden. Jag tror man ska göra det då gitarren har dist och häng på ljudet. Med det torra rena ljudet från min gitarr blev det istället "ljudet från en dobro".
IKEN:
Så en liten miss blev en...Dobro!!! :wub: Läckert!
Jag älskar Det ljudet,Det är vemodigt och sorgligt på samma gång,men ändå så fullt av liv och attityd..... :)
om jag hade råd fanns det en Dobro här,tro mej.
Jobba på med den här låten,den kan bli hur bra som helst.......
mahan:
Tjou MaxB!
Låter verkligen spontant och unplugged om detta, och jag menar i positiv anda!
Skönt med lite lugnare genre ibland. Sången och orden kunde ju kankse lite slipas på.... men bara kanske, helheten sitter ju snyggt. :)
Otajtheterna stör mig inte alls, dom kan sitta som dom är, gör hela låten mer levande!
Bra jobbat!
h. johan
Leif:
Tjena!
Det här svänger ju gött som fan! Ledigt och hjärtligt sound! Jag håller med om att sången kan finputsas på en del ställen, men annars låter det gött...och ja, låten får gärna vara längre för min del med. Det svänger ju fint om den här, så låt det gärna svänga lite till! Gött jobbat!
Tack för musiken! Ha de najs!
/Leif
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida