Forum > Demolåtar
Johan Bakke - Nyårsafton
Rattlesnake:
Mixen låter ganska bra med ett undantag, det låter grumligt i basen. Se över gitarrerna om de skall skäras i botten och lyft upp basen så skulle jag tro det blir mer tryck i botten. Sedan låter det lite klent överlag, jag tror inte att mastringen kan lyfta mixen till enorma höjder. Skulle kört (mera?) busskomprimering på både trummor och gitarrer.
bakke:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 12.10.2008, 00:31:48 ---
Mixen låter ganska bra med ett undantag, det låter grumligt i basen. Se över gitarrerna om de skall skäras i botten och lyft upp basen så skulle jag tro det blir mer tryck i botten. Sedan låter det lite klent överlag, jag tror inte att mastringen kan lyfta mixen till enorma höjder. Skulle kört (mera?) busskomprimering på både trummor och gitarrer.
--- Slut citat ---
Tack för kritiken!
Jag försökte skära botten på gitarrerna mer än dom är skurna nu och samtidigt höja basen men tyckte att det blev för mycket elbas i mixen då. Elbasen tog över och fast jag inte höjde den mycket så hördes den lika bra som sången och bitvis bättre än gitarrerna. Jag gillar inte när basen hörs bra i sån här musik, den ska ligga som en matta i bakgrunden men inte mer. Men jag ska ändå titta på det igen, jag kanske skar för mycket sist.
Jag ska testa att öka komprimeringen på trummorna och gitarrerna, jag använder busskomprimering men har kanske varit för försiktig!
Emulator:
Ja, låter ju snyggt tycker jag. kanske lite klent som rattle säger. Bandkompressor på bussarna kunde ju vara en väg att gå. Sen ´skulle jag vilja byta ut virveln som låter pappig och trist.
bra pop!
bakke:
Nu har jag jobbat lite mer med mixningen och laddat upp en ny version, känner att jag kommer inte så mycket längre än så här men har ni några fler tips så får ni gärna komma med dom.
flabb:
Låter bra, fin poplåt, lite Gessleaktig sång :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida