Forum > Färdiga produktioner
karl-The Spring
equality:
Fin låt. Gillar den väv gitarr och piano väver och din sång. Twin Peaksbasen är helt ok. Ja allt är ljuvligt fram till marschtrummorna och de hamrande basen då det blir grötigt och har jag nånsin haft nåt taktsinne har jag förlagt det. Reverbet gör att jag saknar den närhet du hade en period i dina låtar. Orgeln är väldigt dominant. Förstår att du vill öka intensiteten i mellanpartiet men kan inte det göras på ett mer avskalat sätt? Harmonierna där är annars väldigt sköna.
karl:
Stolle...funderar på att ta ner den ett tonsteg kanske men jag gillar också när jag får ta i även om det blir aningen ansträngt ibland ( det är från dag till dag)...får ta ett snack med körkillen till höger B)
Max B...tnx Max
equality ...Twin Peaks...nu när du säger det så...hade en ståbas först men den ville inte vara med när jag skulle audiomixdown:a...får väl försöka nyansera i mellandelen och reverbet känns ovant kan jag hålla med om ...se vad som händer nästa gång...tnx
Allt gott / karl
asti:
Väldigt fin låt, sköna harmonier! Håller med Equality vad gäller reverbet och marschtrummorna! Det känns lite överarrangerat i mellanspelet, det blir lite grötigt och svårt att hänga med! Skulle man inte kunna tänka sig trummor och bas där som spelar mer taktfast, snabba slag/toner, och betoningar i trumslagen som ger ungefär samma prägel som det jag tror du är ute efter? Pianoslingan kanske kunde tonas ner lite ibland för mer variation..? Det här blir säkert skitbra när du skruvat färdigt! :)
Wernborg:
Tycker att arret är lite för stort i inledningen. Kanske spara nåt instrument ett litet tag? Trummorna kändes lite konstiga när dom kom in, men sedan vande jag mig och det tuffade på. Är lite tveksam till trumarret, det tar lite fokus från låten när det tar så pass stor plats som det gör.
Snygga harmonier och en skön låt. Du sjunger bra som alltid, nån fras i mitten "Hold you in my aaaaarms" i högt register som kändes lite pressad. Riktigt bra närvaro i rösten.
Hellpig:
Jag tycker det är en lovande låt men produktionen... det något som känns lite för luftigt och fluffigt för min smak. hade nog diggat den mer som en rakt på på låt. Inte ösig kanske men lite mer... rakt på. Men den är skön på något det är den.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida