Forum > Demolåtar

Blunderhead - Sing *Uppdaterad*

<< < (3/4) > >>

Ola:
Hej Blunderhead skön pop med sköna harmissar och sången är som sagt kanon

bra jobbat

Mvh

Emulator:
melody club ja :D

Alla gillar rösten, och jag med, men har nån synpunkt. :(  jag tycker den låter lite väl konstlad i sitt utrryck, och alldels svajig ibland.  Tror du skall slipa mer på den, för delar av det är riktigt rusktigt bra. Framförallt har tyc riktigt bra uttryck på högre toner, och falsetten (hur det än på stavas) är helt fantastiskt.

Så, slipa lite när du sjunger lite lägre, och kanske mindre konstlat uttal, så är detta skivmaterial rakt av.

Det är det säkert iallafall och bara jag som är onödigt gnällig.

arret är ju lysande.

Skitbra!

mahan:
Tjou Blundret!

Jädrans gott material du har på gångs här!
Absolut HITVARNING med lite skruvande.
Du har en skön monotont malande karismatisk röst som är väldigt personlig o fin!
Arret måste kollas lite till, för att inte detta ska bli jämntjockt.
Några av mina tankar enligt följande:

0:00-0:23 Introt ska ha mera ös, allt som finns tillhanda. Stark början visar vad som kan förväntas!
0:24-0:54 Vers med minimalistisk komp, typ dämpad gura, lyfter upp sången och inger en viss förväntan på det kommande.
0:55-1:09 lite mer av öppet guralir, får till en växande förnimmelse
1:09-1:32 kör precis som du har det nu
1:33-1:48 Dra på allt vad du har, sång med stämmor guror, everything, give it all!
1:49-2:03 Ett lugnt parti motsvarande 0:24-0:54, håll det!
2:03-2:41 Håll det som du har det nu
2:42-2:55 Detta borde hålla ut flerer gånger ända till låtens slut, nuvarande outro drar ner låtens intensitet, so keep on rockin!

Och husmor sitter på studiosoffan här och diggar särskilt catchen med "she sings in my head"! :D

Så lite skruvning till, hoppas du fick nåt fram av mina kommentarer! :)

h.  johan... o Benita!

Eddi:
Jepp håller med Johan om outrot framförallt. Avsluta på TOPP. :D
Eko

LisaS:
Vilken charmig sångröst. Fin text också. :)
Jag brukar vara lite lätt allergisk mot trummaskin och sånt, men fasen, den här låten går faktiskt hem hos mig ändå.
Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion