Forum > Demolåtar
Perrra - Ännu en som jag inte hann skicka in
perrra:
LÅTNAMN: Vet inte än :)
ARTIST/GRUPP: Perrra / Ludwig Tjernlund
GENRE: Pop / Schlager
KOMPOSITÖR: Perrra & Ludwig Tjernlund
PRODUCENT: Perrra
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Här kommer senaste låten, men även den var ju tänkt till melodifestivalen men som jag inte hann he he .
Nu är inte ackegurorna klippta, så det kan låta lite otight ibland men men :) lev med det :wub:
Denna låten gillar jag faktiskt rätt mkt!
PS... Mycket är inspelat med Elgitarr från Rusta via en Fender förstärkare :wub: ha ha .. det ni!
Det jag är intresserad av är hur MIXEN låter egentligen, jag har börjat utforska detta med mixning och mastring lite mer nu och funderar på om detta låter lika jävla sunkigt som mina mixar alltid gör, he he ..
http://mirror.perrra.nu/Perrra-Ge_mig_en_tro.mp3
Emulator:
En riktigt standardpresetdrypande smetig sak, som inte gör något för att sticka ut och irritera någon.
Verkligen skitbra. kanske låter lite vlöt överlag i mixen. Sen är galoppbasen lite väl markant tycker jag.
Annars..fläckfritt :)
perrra:
--- Citat från: Emulator skrivet 06.10.2008, 23:47:49 ---En riktigt standardpresetdrypande smetig sak, som inte gör något för att sticka ut och irritera någon.
Verkligen skitbra. kanske låter lite vlöt överlag i mixen. Sen är galoppbasen lite väl markant tycker jag.
Annars..fläckfritt :)
--- Slut citat ---
"standardpresetdrypande smetig sak" ha ha ha :)
Det nog inga presets överhuvudtaget men jag vet va du menar ha ha.. så jävla rolig kommentar :)
Frågan är om det är pianot du tycker är blött tro.
Och galoppbasen var en test jag gjorde för att få mer RIV i refrängen, men vi får se hur det blir med sång på denna, då kanske allt faller på plats ordentligt, svårt som fasen att avgöra en instrumental låt egentligen :)
Tack!
/Perrra
freddy:
Jag tycker det låter bra jag. En klarhet i mixen som jag gillar, tycker dina mixar oftast låter bra, men allt är väl kanske relativt va? :D
Sången är det som avgör om detta är en hit antar jag och du har väl ett gäng töser att välja ifrån. Så ös på :D
perrra:
--- Citat från: freddy skrivet 07.10.2008, 09:50:59 ---Jag tycker det låter bra jag. En klarhet i mixen som jag gillar, tycker dina mixar oftast låter bra, men allt är väl kanske relativt va? :D
Sången är det som avgör om detta är en hit antar jag och du har väl ett gäng töser att välja ifrån. Så ös på :D
--- Slut citat ---
Tack Freddy!
Mjo.. jag hoppas det blir en bra text till detta nu bara :D
Tack för fina ord!
/Marcus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida